Det enda som är kvar i beslutsväg är vilket ventilalternativ man ska satsa på !!!
Är väldigt sugen på tvåspak med elektrisk on/off men vill höra om era erfarenheter!
Jag har 2 funderingar som jag måste få svar på:
1. Hur känslig är elektroniken i on/off knapparna och styrningen av hydrauliken (den elektriska styrningen)? Om jag har kärran garagerad i kallgarage när jag inte använder den så borde väl inte elen ta för mycket stryk efter lång användning (och givetvis körning i regn)? Iofs så tror väl även jag att flerpakshydraulik kanske håller bättre och kärvar mindre vid ålder (men jag är mer lockad av 2 spak med el. on/off).
2: Kommer jag att sakna möjligheten att kunna styra utskjut, stödben och grip mer precist (o stanna mitt i en rörelse alt köra långsamt) som med flerspak eller går det bra även när man blir duktig att köra 2 spak med on/off?
Vesslan
Ps: Kravspecen är som följer:
- Minst 5m kran.
- Minst 8 tons kärra
- Ramstyrning med 2 cylindrar.
- Radiostyrd vinsch ( där man kan hålla kvar draget, dvs inte bara på/av)
- Möjlighet att köra vinschen utan radiostyrning.
- Inga lavettstödben utan "riktiga"
- Dubbla vridcylindrar till vridhuset.
- 3 bankar
- Minst 400 hjul
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan