Bilar

King CAB 2001 går knappt att svänga

7 inlägg 3913 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

King CAB 2001 går knappt att svänga

Jonsered lr12  
#744119 Tjenare folket, var så att när jag var ute och körde min King CAB så blev de plötsligt jätte tungt att svänga och de var knappt så jag kom därifrån, någon som har en idé på va de kan vara för fel?



   TS
Avatar Fallback

Re: King CAB 2001 går knappt att svänga

mareka  
#744123 Olja i servobehållaren???

Avatar Fallback

Re: King CAB 2001 går knappt att svänga

Ent  
#744143 Det kanske skjutit drivremmen till servopumpen?

Användarvisningsbild

Re: King CAB 2001 går knappt att svänga

Zxcvbn  
#755508 Den är inte karosshöjd då? Jag hade en -88 engång som var 3" karosshöjd och fick samma fel som dig, började inspektera rattknutarna m.m och såg då att dem hade förlängt rattstången med en gummislang med 2 avgasklämmor som börjat slira 😱 så tog isär och svetsade ett rör emellan

Avatar Fallback

Re: King CAB 2001 går knappt att svänga

Ent  
#755512
Zxcvbn skrev:Den är inte karosshöjd då? Jag hade en -88 engång som var 3" karosshöjd och fick samma fel som dig, började inspektera rattknutarna m.m och såg då att dem hade förlängt rattstången med en gummislang med 2 avgasklämmor som börjat slira 😱 så tog isär och svetsade ett rör emellan


Gummislang var ju innovativt! Pratade du nånsin med upphovsmannen?

Användarvisningsbild

Re: King CAB 2001 går knappt att svänga

Zxcvbn  
#756667
Ent skrev:
Zxcvbn skrev:Den är inte karosshöjd då? Jag hade en -88 engång som var 3" karosshöjd och fick samma fel som dig, började inspektera rattknutarna m.m och såg då att dem hade förlängt rattstången med en gummislang med 2 avgasklämmor som börjat slira 😱 så tog isär och svetsade ett rör emellan


Gummislang var ju innovativt! Pratade du nånsin med upphovsmannen?


Nej jag lät det vara , totalt livsfarligt

Användarvisningsbild

Re: King CAB 2001 går knappt att svänga

Vante  
#757257 Kolla servopump så inte bakgavel locket tryckts ut hade hänt på min Opel vivaro skåpbil fick köpa ny pump hade rensat låsrings spåret i gavel .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).