Traktorer och processorer

Begagnad valtra 6250 twintrac

22 inlĂ€gg 6146 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

Littis  
#743544 Tack, 😀 😀 😀 , jo, detta var den"enkla" biten.....Bara resten kvar 🙃

   TS
LantmÀnnen Maskin
Avatar Fallback

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#743547 Ja jag har inte koll vad AM300 vill ha i tryck eller flöde för att fungera bra?
Har sjĂ€lv varit sugen lĂ€nge pĂ„ LS system ist för rundpumpning som jag har nu och min ventil (EX38) klarar Ls med andra gavlar men en 74cc sĂ„dan pump kostar mer Ă€n 30’ sĂ„ tankar pĂ„ en H8 eller 2004 istĂ€llet har funnits iblandning, fruktan för dyra ras har gjort att jag avstĂ„tt

Avatar Fallback

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

valtra mega  
#743562 70-120 l/min 200 bar

AnvÀndarvisningsbild

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

JohannesG  
#743596
Littis skrev:Jo,har kikat pÄ det alternativet, om jag förstÄtt det rÀtt sÄ hÄller gripen/aggregatet samma höjd ovan marken dÄ man "skjuter ut" det frÄn traktorn?
Har jag uppfattat det korrekt?

Det Ă€r rĂ€tt uppfattat. 👍

Avatar Fallback

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#743707
JohannesG skrev:
Littis skrev:Jo,har kikat pÄ det alternativet, om jag förstÄtt det rÀtt sÄ hÄller gripen/aggregatet samma höjd ovan marken dÄ man "skjuter ut" det frÄn traktorn?
Har jag uppfattat det korrekt?

Det Ă€r rĂ€tt uppfattat. 👍

Men jag tror @JohannesG fÄtt de om bakfoten för han har vikarmskranen pÄ processorn o parallellkranen pÄ skogsvagnen istÀllet för tvÀrt om
😉 đŸ€Ł

AnvÀndarvisningsbild

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

Littis  
#743803
gnisten83 skrev:Ja jag har inte koll vad AM300 vill ha i tryck eller flöde för att fungera bra?
Har sjĂ€lv varit sugen lĂ€nge pĂ„ LS system ist för rundpumpning som jag har nu och min ventil (EX38) klarar Ls med andra gavlar men en 74cc sĂ„dan pump kostar mer Ă€n 30’ sĂ„ tankar pĂ„ en H8 eller 2004 istĂ€llet har funnits iblandning, fruktan för dyra ras har gjort att jag avstĂ„tt

Tryck och flöden i AM 300s byggs utifrĂ„n hur man bestĂ€ller dessa, som lĂ€gst var det ner till 30 min/liter enligt TH maskin, man har tydligen nĂ„gonslags accumulator som laddas upp dĂ„ man nyper runt stammen för att ha en extra pusch till sĂ„gen vid fĂ€llning. Är ganska dyrt med Ls system,frĂ„gan Ă€r om det Ă€r vĂ€rt det. I mitt fall sĂ„ Ă€r det en frĂ„gan om att ha krĂ„ngelfria grejor som kan stĂ„ still lĂ„nga perioder. Har haft en skördare valmet 901,3, men vi valde att avveckla den dĂ„ det jĂ€mt var nĂ„gra störningar i elektroniken efter att den stĂ„tt still nĂ„gon mĂ„nad och brĂ€nslekostnad i gallring blir alldeles för hög samt reparationerna pĂ„ en sĂ„dan maskin kan ju dra ivĂ€g,sĂ„ dĂ€r av tror jag pĂ„ en simplare lösning i mitt fall.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Begagnad valtra 6250 twintrac

JohannesG  
#743809
gnisten83 skrev:Men jag tror @JohannesG fÄtt de om bakfoten för han har vikarmskranen pÄ processorn o parallellkranen pÄ skogsvagnen istÀllet för tvÀrt om
😉 đŸ€Ł

đŸ€Ł Nja. Vagnen Ă€r ju köpt som Mowi Ă€ven om alla delar inte Ă€r Mowi lĂ€ngre. Och till processorn togs vad som hittades pĂ„ nĂ€ra hĂ„ll till rimligt pris men med mycket reparationsarbete. Vem vet, nĂ„gon gĂ„ng kanske man byter plats pĂ„ dom. Men jag tror nog att jag har mest glĂ€dje av rĂ„styrkan pĂ„ processorn.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).