Motorsåg och handhållet

Vilka sågar äger vi?

827 inlägg 122162 visningar 103 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#743020 När jag var på återvinningen ikväll råkade jag titta i en nästan tom container. På botten låg en kastskyddskåpa med texten i relief istf den vanliga etiketten. Jag har jämfört med den från den 560 som jag ska försöka få ihop. Lik på utsidan men annan inredning. Jag hittar den inte på HQ bilder eller maskinklippet eller hylte. Plastbiten i överkanten har samma nr om på 560. Det sitter en plastbit extra i den men den går ju att ta bort. Kan den ersätta min fula kåpa tro. Sen verkar den passa 550 också???

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Williamm  
#743025
hva555 skrev:När jag var på återvinningen ikväll råkade jag titta i en nästan tom container. På botten låg en kastskyddskåpa med texten i relief istf den vanliga etiketten. Jag har jämfört med den från den 560 som jag ska försöka få ihop. Lik på utsidan men annan inredning. Jag hittar den inte på HQ bilder eller maskinklippet eller hylte. Plastbiten i överkanten har samma nr om på 560. Det sitter en plastbit extra i den men den går ju att ta bort. Kan den ersätta min fula kåpa tro. Sen verkar den passa 550 också???

Den där kåpan är nog fån en 550 markll Om den passar så funkar den nog bra.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#743049 Borde letat efter resten 😀

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#743159 Det som inte går ner i inkastet på metallåtervinningskontainern ställer man bakom. 😀 😀

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#743187 Borde det inte sitta ett stift i hålet? Något har hoppat runt på toppen, ser ut som vevstakslager men dom är hela. Kolv och cylinder nära nyskick fö.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Williamm  
#743189
hva555 skrev:Det som inte går ner i inkastet på metallåtervinningskontainern ställer man bakom. 😀 😀

Har du hittat resten? En 550mark2?

hva555 skrev:Borde det inte sitta ett stift i hålet? Något har hoppat runt på toppen, ser ut som vevstakslager men dom är hela. Kolv och cylinder nära nyskick fö.


Japp, den ska vara där men har lossnat och dansat lite.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#743196 560xpg 2019 bakom en sopkontainer. Kastskyddet låg i kontainern igår.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Williamm  
#743198
hva555 skrev:560xpg 2019 bakom en sopkontainer. Kastskyddet låg i kontainern igår.

Grattis!

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#744386 Med bistånd från HannuRöj har nu min Jonsered 535 fått rätt svärd. I samband med detta fick den också en rengöring/putsning. Jag noterade då att det är torx skruvar , T25, utom i kastskyddsbygelns infästning där det är en spårskruv av specialmodell. Ska det vara så? Vidare har ett par av startapparatens skruvar blivit ersatta med spårskruvar så där behöver jag hitta ersättare. Vet någon i vilka modeller det var torx? Tänkte man kanske kan köpa något skrotex.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#744388 Insex, spår och kryss har jag sett.
Minns inte nån torx i 535.
Var sitter dem?

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#744389 4mm insex är det i starten. Särskilt den övre till bygeln så bygel kan dras av när spånkåpan ska bort.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#744398 Kanske fel att kalla dom torx, det går med spårskruvsmejsel också men T25 är ju bättre. Finns flera på maskinen så jag tror inte dom är utbytta.
.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Williamm  
#744411 Den typen av torx sitter det i min också. Jag kan kolla om jag har fler sådana skruvar, jag tror det.
Jag är säker på att det är original.

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#744427 Inget jag lagt märke till... Det kanske är torx?

Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

anersimyra  
#744438 Det ser ut som de ” gamla vanliga ” skruvarna med både spår och insexfattning ..👀🤔.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).