Traktorer och processorer

Fiat 45-66DT

23 inlägg 7084 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fiat 45-66DT

Fredi  
#741682 Går inte att dela på oljan med t.ex t-stycke direkt. Oljan går lättaste väg och då får du ingen olja till den ena kretsen eftersom allt "läcker" till den andra som inte har motstånd. Du har kanske 1 av slangarna till extra ventilen som syns, 1 delad med t-stycke som syns, eventuell retur? Ventilen väljer du om du kör kran eller vinsch? De 2 andra är säkert vagnsstyrningen? 5 spakar kran, 2 spakar stödben samt den extra väljarspak kran-vinsch.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Fiat 45-66DT

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741683 Följ slangarna så ser du vad det går till. Är nära hundra på att 2 går till ramstyrning och inte har någon spak alls, utan ska kopplas på ett dubbelverkande uttag på traktorn. De andra två är tryck och retur till kran och vinsch, tycker mig se att du har en ventil till vinchen på kranpallen? Då är säkert vinchen kopplad i serie med kranventilen.

Du skulle behöva utöka med ytterligare uttag på traktorn, borde finnas original prylar att hitta. Och helst en fri retur till kran/vinsch.

Avatar Fallback

Re: Fiat 45-66DT

Risarvaren  
#742623 Jodå, spärrade reglaget uppåt och nu funkar allt utom styrningen.
Om jag kör utan lastare och kopplar in två förlängningsslangar till trimaventilen så borde vagnstyrningen gå att få att funka.
Vet inte hur filklipp går att dela.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fiat 45-66DT

Fredi  
#742659 Javisst, går säkert bra att köra vagnsstyrningen från lastarens ventil, du kan använda skopans cylinder anslutningar, skopan loss så hålls säkert fästet upprätt så behöver du inte ta loss hela lastaren om du inte vill. Går ju att lyfta-sänka armarna fast du har styrningen kopplad till skopfunktion

Avatar Fallback

Re: Fiat 45-66DT

Risarvaren  
#742678
Fredi skrev:Javisst, går säkert bra att köra vagnsstyrningen från lastarens ventil, du kan använda skopans cylinder anslutningar, skopan loss så hålls säkert fästet upprätt så behöver du inte ta loss hela lastaren om du inte vill. Går ju att lyfta-sänka armarna fast du har styrningen kopplad till skopfunktion


Bra tanke, skall testa det!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fiat 45-66DT

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742797 Verkar vara en behändig traktor, det fanns en sån här i byn tidigare men jag hade tyvärr inte möjlighet att kolla in den närmare.
Det ser ut som att den är delvis förberedd för fler dbv-uttag så kolla upp det med ÅF eller traktorskrot, det vore det bästa och snyggaste montaget
till din vagnsstyrning.

Avatar Fallback

Re: Fiat 45-66DT

Risarvaren  
#742919
Slurfi skrev:Verkar vara en behändig traktor, det fanns en sån här i byn tidigare men jag hade tyvärr inte möjlighet att kolla in den närmare.
Det ser ut som att den är delvis förberedd för fler dbv-uttag så kolla upp det med ÅF eller traktorskrot, det vore det bästa och snyggaste montaget
till din vagnsstyrning.


Den är väldigt smidig och verkar gedigen med tanke på storleken!
Hur menar de med att den verkar förberedd för fler dubbelverkande??? Är det att det finns fästen för två ytterligare uttag?
Kanske andra fiatmodeller har samma utrustning då flödet är lika med andta större modeller.
Borde jag leta efter ett komplett ventilblock med två ventiler och två spakar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fiat 45-66DT

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742996 https://konedata.net/traktorit/fiat-fia ... -66-70-66/
Högerklicka och välj översätt om du inte kan finska.

Jovisst, den fanns säkert att få med fler hydrauluttag och det borde ju gå att få tag i original
spak och länkage samt ventilblock mm.
Det blir ju absolut snyggast och mest praktiskt, med lite tur inte så hemskt dyrt heller.
Billigast kanske från Olssons i Ellös: https://www.olssonparts.com/se/sv/produ ... ulik/48680
1641920840_48680_1_nr2-8663.jpeg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).