ATV och UTV i skogen

Segway ATV??

45 inlägg 43676 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Segway ATV??

Ent  
#716169 Ser att det finns Segway ATV. Toppmodellen med servo, diffspärr fram och bak, beadlock-hjul kostar under 100 K inkl skydd och moms. Finns som traktorreg också. Nån här som kan dela sina erfarenheter?
https://segwaypowersports.se/

Edit, tydligen en hybridmodell på gång!


Senast redigerad av Ent lör 19 jun 2021, 08:44, redigerad totalt 1 gång.

   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

grönmossa  
#716611 De har funnits ett tag men inte sålts i Sverige. Lustigt nog så finns det ganska många första-åkturen-tester och modellgenomgångar på tuben, men ingen långtidstest eller omdöme efter ett par års användande.

Men, de är faktiskt riktigt välbyggda och långvarianten finns redan med hybrid. Det är rejäla rör i ramen och en del snygga lösningar, som att cylindern är vänd (insug fram, avgasröret rakt bakåt) och rätt smart förvaring.

Som arbetshäst? När någon har kört en i skogen ett par säsonger, då kan jag kolla på dem. Men jag gillar verkligen hybridlösningen.

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#716621 Ja, pris och funktion på pappret är ju intressant, sedan är det användning i praktiken, kvalitet och tillgång på service och reservdelar som får utvisa. Långt till närmaste ÅF dock.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

rejser  
#716628 Såg ingen vikt på den

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#736080 Nu har jag kört några timmar med en T6 EPS Snarler. Känns bra hittills, men har ju som sagt inte ens kört upp en tank än.
Har väldigt kuperat och jobbig terräng och det är inget bekymmer i alla fall! Bra kraft och känns stabil.

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#736083
Jolly skrev:Nu har jag kört några timmar med en T6 EPS Snarler. Känns bra hittills, men har ju som sagt inte ens kört upp en tank än.
Har väldigt kuperat och jobbig terräng och det är inget bekymmer i alla fall! Bra kraft och känns stabil.


Kul med nåt nytt! Är det vanlig bensinare eller laddhybrid?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#736088
Ent skrev:
Jolly skrev:Nu har jag kört några timmar med en T6 EPS Snarler. Känns bra hittills, men har ju som sagt inte ens kört upp en tank än.
Har väldigt kuperat och jobbig terräng och det är inget bekymmer i alla fall! Bra kraft och känns stabil.


Kul med nåt nytt! Är det vanlig bensinare eller laddhybrid?

Detta är den vanliga bensinaren!

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??Hur har det fungerat med din Segway Snarler

Grelsb  
#742227 😀
Jolly skrev:
Ent skrev:
Jolly skrev:Nu har jag kört några timmar med en T6 EPS Snarler. Känns bra hittills, men har ju som sagt inte ens kört upp en tank än.
Har väldigt kuperat och jobbig terräng och det är inget bekymmer i alla fall! Bra kraft och känns stabil.


Kul med nåt nytt! Är det vanlig bensinare eller laddhybrid?

Detta är den vanliga bensinaren!

Har den fungerat bra din Segway ATV 😀 🌲

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#742294
1641501972_20220106_173352.jpg


Jag har inte varit snäll mot den och snart kommit upp i 30 timmar. Har tuff terräng att köra på i skogen och jag har också plogat djup snö, dragit upp den ur dike med winchen samt dragit barn med snowracer. Hittills har den fungerat som den skall, med undantag av oljetrycksmätaren som visst blinkar ibland. Det skall vara ett känt fel och byts på garanti. i övrigt så tycker jag att den har bra kraft och är skön att köra. Väldigt lättstyrd jämfört med äldre ATV som jag är van vid. Har inte direkt koll på hur mycket bensin jag fyllt i, men det känns inte som att den drar så överdrivet mycket med tanke på arbetet.
Det jag inte lyckas med är att få appen till att fungera riktigt bra. Den skall ju kunna visa var den befinner sig, vilket är bra om den blir stulen, men det gör den inte! Den visar typ bara den plats där jag befinner mig med telefonen.
Kanske någon annan har fått det till att fungera?

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#742301 Tack för snabbt svar Mycket troligt jag gör affär på en likadan Har haft en Yamaha Gryzzly och en Polaris Sportsman Jag ska bara använda till transport av sågar och bränsle då jag har traktor att ploga och skota med Hoppas att den maskinen ska leva länge hos dig Jolly 🚜 👍 🌲

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#742304 Jag har kört lite polaris sportsman också och jag tycker att denna står sig väldigt väl i jämförelse. Visst hade det varit skönt med värme i handtagen och sånt, men å andra sidan är ju priset helt annorlunda, och jag kör ju inga långa sträckor. Bara på gården fram och tillbaka och i skogen.
En traktor är givetvis betydligt effektivare för snöröjning, men jag körde traktor och barnen ATV på dom trånga ställena och det gick riktigt bra.
i december har man ju faktiskt varit ute två gånger och röjt snö till och med! Undrar när det blir en sån vinter nästa gång..
En liten nackdel är jag inte får in den i förrådet med blad på och det är lite halvbökigt att få dit det.

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#742306 Hos mig är det nu ca 50cm snö och snöar nu🌨⛇

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#742308 Här kör vi på regn och slask. Alltså normal vinter igen!

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#742311 Vilken släpvagnsvikt är Segway godkänd för? Tex min Can-am traktor a får dra 750 kg bromsat släp på vägen, vill minnas att Yamaha har lägre vikt. Inte för att den tillåtna vikten spelar nån roll, bara den i praktiken håller för att dra ett fullastat kranvagn.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Tokslut  
#744939
Jolly skrev: Visst hade det varit skönt med värme i handtagen och sånt, men å andra sidan är ju priset helt annorlunda, och jag kör ju inga långa sträckor. Bara på gården fram och tillbaka och i skogen..

Varför kan du inte montera handtagsvärme mm. på en Segway ATV?

Jag har tom. "golvvärme" förutom hand och tumvärmare

https://www.gooffroad.se/tillbehor-atv/ ... 4-zon.html

värmesulor till ovan handtagsvärmesystem

https://www.gooffroad.se/tillbehor-atv/ ... sulor.html

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).