Socialt (mer om oss)

9% av svenskarna har en miljon på banken

214 inlägg 63737 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741354 Ca 20% opp i år tippar eg dow Jones har stege med ca det siste år. Oslo børs litt meir andre børsa litt mindre korleis veit de kor mykje det har vekst/minka dersom de kjøper underveis gjennom året?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Camaro1969  
#741355 ca 22% upp

känns okej

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

nilsszzon  
#741377 ja 20% upp är ju hur bra som helst, egentligen är ju varje procent plus bra =)

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741383 No skal me sjå om eit år korleis det har gått om eit år. Eg tippar iverfall at dow Jones ikkje Stig med 20% i 2022, men noko meir tør eg ikkje spå.

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

fri  
#741428 När börsen stänger på rekordhöga nivåer är inte tid för mig att köpa iaf, att det ska komma ett sådant köptillfälle som 12 mars - 20 någon mer gång i min livstid är väl inte troligt men när marknaden gått ner 3- 4% förhoppningsvis före påsk är det väl tid att gå in igen... Nu är det gott att vara likvid😁

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741434 Veit ikkje kor gammal du er men at børsen kan synka 30-40% i løpet av nokon få år/ ganske nær fremtid er ikkje utenkelig. Under finanskrisa sokk vel dei amerikanske børsane 50% dette kan jo fort skje att, kanskje enda meir. Under krakket i -29 90% ner fram til boten i -32 kanskje me og får oppleva noko sånt i vår levetid.

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

nilsszzon  
#741438 tråden har sin start 2017, det borde vara en högra siffra än 9% som innehar över miljonen på kontot numera.

Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Elis76  
#741442 Sju procent av hushållen i Sverige har mindre än 10 000 kronor i sparkapital på banken. Vart tionde hushåll har samtidigt mer än en miljon. Det visar SBAB:s sparundersökning för 2021.

https://via.tt.se/pressmeddelande/ett-av-tio-hushall-har-mer-an-1-miljon-pa-banken?publisherId=3236046&releaseId=3302593

Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

svampbob  
#741447 Ska 2022 bli året då börsen faller mer än 50% igen? Det är rätt många år sedan sist nu.

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Bosse1  
#741448 Ska man köpa hemst mycke skog som staten gör kör man typ samma metod..

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

fri  
#741509
svampbob skrev:Ska 2022 bli året då börsen faller mer än 50% igen? Det är rätt många år sedan sist nu.

Eller stiger den 50%?
På konto är det ju iaf svårt att få pengarna att arbeta...

Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

svampbob  
#741528
fri skrev:
svampbob skrev:Ska 2022 bli året då börsen faller mer än 50% igen? Det är rätt många år sedan sist nu.

Eller stiger den 50%?
På konto är det ju iaf svårt att få pengarna att arbeta...


Men är du med i ett 50% fall så har inte kapitalet jobbat så bra.

På den tiden som Aktiespararnas årsmöte var stort så var deltagarantalet stort de år som börsen hade gått bra men då åren då börsen backade kraftigt så var det i princip folktomt.

Jag hade en kollega som hade tänkt gå i pension tidigt men så kom finanskrisen och grusade de planerna. Det slutade med att jag startade eget och anställde honom med en mycket högre lön så att han åtminstone kunde gå ned på deltid.

Det känns som att med den inflation som vi har nu så kommer räntorna att stiga och då blir det jobbigare på börsen. När vi senaste hade den här inflationen så låg räntan kring 14%. Fast å andra sidan är historien inget facit.

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Vilsten  
#741591
svampbob skrev:
Men är du med i ett 50% fall så har inte kapitalet jobbat så bra.

.

Ett 50% fall i år innebär i alla fall att mina pengar på börsen utvecklats bättre de senaste 10 åren än vad de hade gjort på ett sparkonto.

Avatar Fallback

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

mooos73  
#741602 Upp 29,72 %, riktigt nöjd.

Användarvisningsbild

Re: 9% av svenskarna har en miljon på banken

Sunilorblede  
#741709 Lite drygt 48% upp. Skönt med lite revansch då jag på grund av en tvingande omflyttning av kapital under våren 2020 hamnade dåligt till i coronastöket och missade mycket avkastning där.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).