MotorsÄg och handhÄllet

Autotune signaler

50 inlĂ€gg 7691 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Autotune signaler

Bosse1  
#739513 Intressant grĂ€v i Autotune 👍

Husqvarna motorsÄgar
Avatar Fallback

Re: Autotune signaler

knaggen  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#739584
Mange skrev:Jag vet flera som expeimenterar med detta pÄ olika sÀtt utan större framgÄng.

SpjÀllaxelgivare finns pÄ AT systemet.
SjÀlva hjÀrnan och minnet sitter i tÀndning och det funkar som de andra med adaptiv tÀndning.
346 har inte det pÄ nÄn sÄ vitt jag vet.
Inte nÄn sÄg utan Xtorq heller för den delen.
Dolmar 5000 serien hade det. Dock inte sÄ man kan koppla upp den.

var sitter spjÀlaxelgivaren och dÄ borde den vara mekanisksom en volym pot har tittat pÄ en 545 och hittar inget dÀr som skulle kunna vara en spjÀlaxelgivare. För dom flesta kablar gÄr till pumpmembranet och magnetventilen.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

hva555  
#739630 Mekanisk till viss del. En pot som funkar i den miljön Àr nog dyr. Jag gissar pÄ Hallemement eller nÄt med samma funktion. DÄ blir det inget rörligt elektriskt.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

Mange  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#739634
knaggen skrev:
Mange skrev:Jag vet flera som expeimenterar med detta pÄ olika sÀtt utan större framgÄng.

SpjÀllaxelgivare finns pÄ AT systemet.
SjÀlva hjÀrnan och minnet sitter i tÀndning och det funkar som de andra med adaptiv tÀndning.
346 har inte det pÄ nÄn sÄ vitt jag vet.
Inte nÄn sÄg utan Xtorq heller för den delen.
Dolmar 5000 serien hade det. Dock inte sÄ man kan koppla upp den.

var sitter spjÀlaxelgivaren och dÄ borde den vara mekanisksom en volym pot har tittat pÄ en 545 och hittar inget dÀr som skulle kunna vara en spjÀlaxelgivare. För dom flesta kablar gÄr till pumpmembranet och magnetventilen.

Sitter pÄ huset om jag fattat det rÀtt. Jag Àr inte sÄ duktig pÄ dessa, hÄller mig ifrÄn dem sÄ gott det gÄr.
Lite lÀsning och bilder frÄn AT's gryning: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... =9&t=17587

AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

hva555  
#739641 Jag tog ett par bilder pÄ min förgasare. Det Àr den vita prylen som Àr den "olektriska" givaren om jag gissar rÀtt.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

johan eriksson  
#739643 Ska ta lite bilder imorgon.
SpjÀllgivare finns, men kablar till membranen har jag aldrig sett.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

Mange  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#739648 Man kan felsöka spjÀllaxelgivare sÄ nÄt borde dÀr va.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

hva555  
#739651 Jag tror alltsÄ att den vita prylen pÄ min bild Àr just spjÀllÀget. Det kanske gÄr att fixa sportlÀge som pÄ bilar. Fast toppeffekt blir ju samma men kÀnslan!!

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

johan eriksson  
#739654 Tja, vad vet vi vanliga dödliga. Är vĂ€l Knaggen som vet bĂ€st i vanlig ordning


Avatar Fallback

Re: Autotune signaler

knaggen  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#739666
johan eriksson skrev:Tja, vad vet vi vanliga dödliga. Är vĂ€l Knaggen som vet bĂ€st i vanlig ordning


Har du nÄgon diagnos det verkar sÄ.

Avatar Fallback

Re: Autotune signaler

knaggen  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#739670
Mange skrev:
knaggen skrev:
Mange skrev:Jag vet flera som expeimenterar med detta pÄ olika sÀtt utan större framgÄng.

SpjÀllaxelgivare finns pÄ AT systemet.
SjÀlva hjÀrnan och minnet sitter i tÀndning och det funkar som de andra med adaptiv tÀndning.
346 har inte det pÄ nÄn sÄ vitt jag vet.
Inte nÄn sÄg utan Xtorq heller för den delen.
Dolmar 5000 serien hade det. Dock inte sÄ man kan koppla upp den.

var sitter spjÀlaxelgivaren och dÄ borde den vara mekanisksom en volym pot har tittat pÄ en 545 och hittar inget dÀr som skulle kunna vara en spjÀlaxelgivare. För dom flesta kablar gÄr till pumpmembranet och magnetventilen.

Sitter pÄ huset om jag fattat det rÀtt. Jag Àr inte sÄ duktig pÄ dessa, hÄller mig ifrÄn dem sÄ gott det gÄr.
Lite lÀsning och bilder frÄn AT's gryning: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... =9&t=17587

Ser man pÄ det du postade pÄ ditt forum sÄ finns det ingen indikation att det skall vara spjÀllaxelgivare med. För den pratar bara om magnetventilen och hur den öppnar och stÀnger med varvtalet.

Avatar Fallback

Re: Autotune signaler

knaggen  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#739671
hva555 skrev:Jag tror alltsÄ att den vita prylen pÄ min bild Àr just spjÀllÀget. Det kanske gÄr att fixa sportlÀge som pÄ bilar. Fast toppeffekt blir ju samma men kÀnslan!!

Koll om den Àr magnetisk.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

hva555  
#739673 StÀmmer

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

hva555  
#739677
Mekanisk till viss del. En pot som funkar i den miljön Àr nog dyr. Jag gissar pÄ Hallemement eller nÄt med samma funktion. DÄ blir det inget rörligt elektriskt.

Min gamla fundering

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Autotune signaler

hva555  
#739678 Om man kan flytta den fÄr man annat brÀnsle/luft förhÄllande??

   TS
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).