Gallring

Gallringsdagarna

3 inlägg 3999 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gallringsdagarna

Carl Thestrup  
#739152 Heja alla!

Är väldigt nyfiken på hur ni tänker beträffande arrangemang av nya gallringsdagar?

För mig var det den bästa mässan jag har varit på! Det som gjorde den till det är slinga med de olika jämförelseytorna och mycket bra och tydligt sammanställt i en broschyr. För mig är det unikt inom Skogsmässor med detta!

Mvh Carl Thestrup



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna

Fredrik Reuter  
#739191 Hej,

Jag vet inte om frågan var ställd mest till besökare och inte oss arrangörer av Gallringsdagarna?
Hur som, Gallringsdagarna har gett väldigt mycket positivt för vår fortsatta verksamhet med Skogsforum Iskogen.se osv.

Men med facit i hand efter nu tre genomförda dagar så tog vi beslutet att lägga det på is. Det har att göra med att det kräver extremt mycket av oss. Att det sedan inte ger några ekonomiska marginaler trots att vi kör slimmat gör det i kombination med den intensiva insatsen att det blir svårt.

En annan aspekt är att vi, delvis genom Gallringsdagarna, började belysa de negativa sidor som dagens gallringssystem faktiskt har i den svenska skogen. Ett bra exempel är genomgången i artikeln Gallringskatastrofen i den Svenska skogen?.

Tack annars för den positiva responsen, det värmer!

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna

Carl Thestrup  
#739499 Hej Fredrik!

Frågan ställdes för att jag verkligen saknar arrangemanget och riktar väl sig då naturligt till Er arrangörer.
Förstår verkligen att ni lägger det på is, det är långt ifrån alla som reflekterar över verkligen vilken insats och hur mycket tid och kraft det tar att arrangera ett sådant arrangemang!

Skall läsa tråden Gallringskatastrofen, säkert mycket intressant misstänker jag!

Hur som helst stort tack för de dagar som varit och hoppas de återkommer i någon form, gallring är mer aktuellt än någonsin nu i närtid i Gudrunland!

Mvh Carl

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).