jag jämförde bara original mot det nya utan att mäta och de kändes likadan, för jag har rätt svårt att mäta 0,5mm noggrannhet på något mjukt som snöre, hur gör man det på ett bra sätt?
JensSkoog skrev:Berättade om det här för min ÅF och visade din bild av startapparaten
när jag var och handlade bensin idag, och enligt han är det två saker
som kan ge extra slitage på snöret.
Den ena är att i några fall har ringen som snöret löper genom fått
en skada - behöver inte vara stor als, men ringen ska framstå som polerad.
Det andra är sättet man drar i gång sågen på. Om man sned-drar och inte
rakt upp, så vil snöret flisa sig upp över tid.
Med det tjocka snöret du visar på bilden, vil det i alla fall bli extra slitage, så det
är inte märkvärdigt att det har flisat sig upp tidigt.
Mange skrev:Sträva efter att den ska löoa fritt i hålet.
Rätta in såget så det gör så när du drar.
Släpp inte handtaget i utdraget läge.
Det finns de som kör yrkesmässigt dagligen och inte byter snöre på väldigt lång tid.
Skruvens krage tror jag mindre på. Mer på linlängd, start teknik och linans tjocklek.