Motorsåg och handhållet

Husqvarna motorsågar.

20 inlägg 3981 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna motorsågar.

hva555  
#738389 Min 44 med utbytt vit kåpa. Den förra var också vit och passade direkt på cylinderns skruv medan denna har en offset på 1cm eller så och krävde en liten fix för att sitta snyggt.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna motorsågar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738417 De flyttade hålet lite efter de kom med förhöjt filter. Ska sitta en liten plåtbit på cylindern och i kåpan en skruv istället för mutter.
Man ser en mängd olika lösningar på detta.
Den är i listan och länkad till bilderna.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna motorsågar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738427 Sitter o bläddrar lite i pärmarna och hittar en referens till en 44 Master som ska ha samma toppkåpa som 444.
Husqvarna Service S84.023 A-01
Och minsann... I 44 sprängskiss 84.023 Visas det både nummer till vit och orange
Så visst fanns det en. Nu även styrkt med dokumentation!

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna motorsågar.

anersimyra  
#738438
Mange skrev:Sitter o bläddrar lite i pärmarna och hittar en referens till en 44 Master som ska ha samma toppkåpa som 444.
Husqvarna Service S84.023 A-01
Och minsann... I 44 sprängskiss 84.023 Visas det både nummer till vit och orange
Så visst fanns det en. Nu även styrkt med dokumentation!

Då minns jag ju rätt.. :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna motorsågar.

Prästtorpar'n  
#738812
Mange skrev:Bokehuggarna hade ofta två såg i slutet på 70talet. Ofta en fälle såg som 162 och en kvistsåg som 44 var en vanlig kombo.

Som gallrings såg härikring hade många 240-340-444.


Jag var delvis "bokehuggare" på slutet av 70-talet och under 80-talet och kan till stor del instämma i detta.
MEN.... jag såg aldrig till någon 44, utan istället 340, följd av 444, senare 154.
Själv hade jag länge en 162:a som "storsåg" och 444 el. Jonsered 451 som "lilla sågen".

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).