Skogsvagn (Huggarvagnar)

Pto hydraulpump.

10 inlägg 3323 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pto hydraulpump.

soffroad  
#738077 Hej!
Det är så att jag har en Case 685 xl -89 och en Vreten 53-50 kran med kärra och kör lite i skogen med men hydrauliken börjar bli ganska slö....
Jag har kollat lite på Weimer och även försökt få kontakt med dom på mail men inget resutat.
Är det någon som vet nån mer firma som säljer kompletta system med pump växellåda och tank?

Mvh Jonas



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Pto hydraulpump.

JohannesG  
#738079 Du skriver att hydrauliken börjar bli slö. Vad menar du med detta? Har det blivit sämre med tiden? Är det farten eller lyftkraften som är dålig? Om det är något som kommit med tiden så är det ju något som behöver åtgärdas. Antingen med kranen eller traktorn.

Weimer är duktiga och har vad du söker, men de kan vara svåra att få kontakt med via mejl. Det är mycket bättre att du ringer till dom, då undviker du även diverse missförstånd.

Avatar Fallback

Re: Pto hydraulpump.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738081 Är det olja i? Hydrauliken går på växellådsolja i de där. Det kanske bara är kallt åt den?

Användarvisningsbild

Re: Pto hydraulpump.

soffroad  
#738087 Det går lite för sakta och olja finns så det räcker till. Traktorn har gjort 4800h nu och har gått i familjen sedan ny så det kanske skulle vara bäst att byta ut pumpen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pto hydraulpump.

soffroad  
#738089 Traktorns pump skall ha ett maxflöde på 57l/m när den är nu och kranen ska ha mellan 40 till 70l/m
Kanske blir lite lite även med en ny pump, man vill ju ha ganska lågt varv på motorn när man lastar.
Som det är nu så får man ju ligga på 2300v/m om det ska gå någorlunda.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pto hydraulpump.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738103 Maxflödet på traktorn är på maxvarv så vill kranen uppåt 70min/lit så är traktorns pump(som vanligt) för liten

Avatar Fallback

Re: Pto hydraulpump.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738105 Fast 70 minutliter låter drastiskt mycket för en så liten kran.

Avatar Fallback

Re: Pto hydraulpump.

maltex  
#738142 Hur stor pump går det att ha på PTO och köra på lagoma varv. Traktorn bör ju orka med pumpen när det börjar bli motigt också.

Avatar Fallback

Re: Pto hydraulpump.

jannes  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#743040 har en 685xl -82 min blev trött med skogskärran ,bytte filter o gjorde ren silen inanför filtret blev stor skillnad.

Avatar Fallback

Re: Pto hydraulpump.

ulfgustav  
#743064
soffroad skrev:Hej!
Det är så att jag har en Case 685 xl -89 och en Vreten 53-50 kran med kärra och kör lite i skogen med men hydrauliken börjar bli ganska slö....
Jag har kollat lite på Weimer och även försökt få kontakt med dom på mail men inget resutat.
Är det någon som vet nån mer firma som säljer kompletta system med pump växellåda och tank?

Mvh Jonas

För de delar som du söker kan du vända dig till Amab Hydraul eller någon av deras återförsäljare där kan du handla delarna inklusive de hydraulslangar som du behöver

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).