ATV och UTV i skogen

Välja ATV

8 inlägg 3469 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Välja ATV

Krille404  
#737659 Vad tror den samlade expertisen är det bästa köpet, en Kawasaki kvf 360 för 40000:- eller en Polaris 400 Sportsman för 30000:-. Bägge maskinerna är från ca -04 eller så. Ska användas till snöplogning, grus-och ridbaneharvning samt nöje. Har traktor för de tyngre jobben.

TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Välja ATV

Ängagärdet  
#737687 Kan bara svara för KVF360.
Maskinen har samma bakände och variator som KVF650 vilken är dubbelt så stark. Detta gör den skottsäker! Underhållskostnader jämförbara med en spade typ.
Ganska tråkig design och dålig lek effekt, men räcker till för allt arbete. Jag har en -08 som jag ägt sedan -13 å bara bytt en drivrem så olja å filter förstås. Går ca 150h om året, aldrig några problem. Justerat insugsventilerna en gång. 👍

Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#737688 En -04 för 40 ink. ska inte gått många timmar, annars är den för dyr. Kostade ca 65 ink ny!

Användarvisningsbild

Brakbrakaren  
#737779 Ta den med lägst utväxling om du ska jobba.
Jag har en Grizzly som gör 40+ på lågen och 85+ km/h på högen.
Kanske kul för nöjeskörning men helt onyttigt när det ska arbetas. Hade gärna drevat ner den till hälften.

Denny  
Brakbrakaren skrev:Ta den med lägst utväxling om du ska jobba.
Kanske kul för nöjeskörning men helt onyttigt när det ska arbetas. Hade gärna drevat ner den till hälften.

Instämmer har can-am 500xt 50+på låg och 100+på hög👎👎

Användarvisningsbild

Krille404  
#737845 Vad tror ni om att gå upp till en 650 eller 750 på Kawasakin? Ungefär samma årsmodell, verkar inte vara någon större prisskillnad.

TS

Amatörhuggare 62  
#740628 Polaris 850, har dom problem, med kylningen ???
Sitter å försöker hitta info, om dom. Å min gamla engelska sisådär.
Men verkar så på Usaforum å tuben.

Användarvisningsbild

toker72  
Brakbrakaren skrev:Ta den med lägst utväxling om du ska jobba.

Orkar den inte om du kör sakta ? Har en kingquad och den har nog ungefär samma hastigheter men den funkar bra i skogen har visserligen driven vagn numera men har kört med odriven vagn tidigare och kraften var inget problem men vikten på maskinen kontra lasten.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).