Jag är någorlunda hemma på 740 -90 med B230F och LH2.4 insprutning. Tror dock du har LH2.2. Lite osäker på vad som skiljer dock. Har för mig att LH2.4 började brukas 88. Men du har väl ingen diagnosdosa framme vid vänster fjäderbenstorn? Annars kan bilen köra lite självdiagnostik på vissa komponenter samt visa felkoder.
Tror ändå gemensamt för dessa är att om givaren som talar om för datorn att vevaxeln snurrar går sönder så ser datorn till att bilen inte startar. På min bryter den både bränsle och tändning. Ja det sitter en dator i dessa gamla bilar, även om man inte tror det.
Bränslereläet kan du öppna och prova att göra om alla lödningar i. Är väldigt vanligt att dessa spricker och börjar strula. Även vanlig felorsak till att hastighetsmätare och tankmätare krånglar.
Är det bara en bränslepump i tanken? Den är väl bara en hjälp-pump? I alla fall om det är som på 740. Jag tror att du har huvudpumpen antingen under bilen eller i motorrummet.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II