Motorsåg och handhållet

Stihl Kedjestångs Service

18 inlägg 2418 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl Kedjestångs Service

Ewol  
#736369 Har fått upp ett meddelande i Stihl Connect om Service av Kedjestång, vad tusan är det?
Provade ringa Stihl, men de kunde inte svara på vad som skulle kontrolleras.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Dolmarsven  
#736372 Tror väl det är en översättningsfel och att du ska kolla svärdet/tillstånd av svärdet. Från engelska bar blir översättning stång!

Avatar Fallback

Re: Stihl Kedjestångs Service

Ewol  
#736374
Dolmarsven skrev:Tror väl det är en översättningsfel och att du ska kolla svärdet/tillstånd av svärdet. Från engelska bar blir översättning stång!


Jag hade kunnat köpa den, om det inte vore för att kontrollera svärdet och avgrada svärdet kom som egna servicepunkter.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Dolmarsven  
#736375 Ok då vet jag inte vad ska en kedjeståg ananrs vara?

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736376 Är det nåt annat mer matnyttigt med denna Stihl connect än detta?

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Williamm  
#736377 Kan det va drivaxeln?

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736379 Menar du vevaxel?

Märkligt inte Stihl själva vet vad som menas...

Avatar Fallback

Re: Stihl Kedjestångs Service

Ewol  
#736380
Mange skrev:Är det nåt annat mer matnyttigt med denna Stihl connect än detta?


Framför allt gångtiden jag är nyfiken på, annars kommer påminnelser på olika service-steg.
Den håller rätt på garanti, ser gångtid per dag osv.
Ser ut som tanken är för mindre företag som har många sågar, då det ser ut som man lägga upp "medarbetare" och så vitt jag vet obegränsat med maskiner.

Rätt bekvämt, och den var inte allt för dyr så testar i alla fall. (mest för skojs skull)

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl Kedjestångs Service

Ewol  
#736382 Ser att jag får be om ursäkt, det är nog möjligt att det är svärdet i alla fall. (ser på i gränssnittet att svärdet inte alls låg som egen som jag mindes)
Jag har skickat förfrågan till Stihl via mail eftersom man inte kunde lösa det direkt per telefon, avvaktar svar därifrån.

Så här ser gränssnittet ut på webben, lite enklare i appen.

1637940685_stihl2.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl Kedjestångs Service

Hepo  
#736437 Hej det kan vara fångsttappen heter den så den som ska stoppa kedjan när den går av.

Avatar Fallback

Re: Stihl Kedjestångs Service

Hepo  
#736440 Hej hittade detta nu Husqvarna 371 XP motorsåg är utrustad med ett antal viktiga säkerhetsanordningar, inklusive en nödstoppsknapp för motorn, som ligger nära huvudhandtaget, en kedjebroms och skydd med omedelbar respons för fram- och höger handtag, ett lås för gasreglaget och en kedjestång, som fångar kedjan om det råkar falla av under driften.

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Williamm  
#736449
Mange skrev:Menar du vevaxel?

Märkligt inte Stihl själva vet vad som menas...

Jag trodde först att det var en stångsåg.

Kedjeåmgare som @Hepo sa verkar troligare.

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Dolmarsven  
#736460 Det är svärdet 100% med översättningsfel

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736467 Det kan det mycket väl vara. Borde i såfall lätt kunna svaras av Stihl när man frågar.

Tycker det är märkligt att Stihl inte Vet o kan säga vad det menas mer exakt.
Borde inte vara svårt o ta reda på för dem som har tillgång till allt material, program, utvecklare etc..

Användarvisningsbild

Re: Stihl Kedjestångs Service

Fredi  
#736622 Går de inte att byta språk i connect appen/programmet? På engelska eller tyska så klarnar det säkert vad det menas, översättningar blir helt konstiga ofta när översättaren inte vet vad det handlar om när dom översätter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).