Öppna kategorin

Inga kvinnor i skogsbranschen?

25 inlägg 7437 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#735367 Ja skogsbransjen er vel ikkje heilt rette plassen og begynna leitinga, vil eg og sei. Heller helse/sosial, barnehage, skule, butikk.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

winterpuppy  
#735406
Höglandserik skrev:Problemet är att du objektifierar kvinnor eftersom du vill jobba med dem för att de är vackra att titta på (underförstått: du vill ligga med dem) och inte för att de är duktiga på sitt arbete. Du har troligtvis bott under en sten de senaste 10 åren om du tycker det är en oproblematisk ståndpunkt.
Kära nån.... hur kan det spirra så långt i folks huvuden?? letar ni efter nått "avvikande" eller är det per automatik avvikande så fort man nämner ordet "kvinna"?

Skit i orden "gamla gubbar" och "vackra kvinnor", försökte bara vara lite "rolig"... poängen var... kommer arbetet bestå av igen "gamla gubbar" (lite komiskt), Rolf, Ulf, Olle, Ola etc.? så som man ofta tänker sig att skogsbranschen ser ut, eller... är det blandat som i övriga samhället?

Och nej... jag har inget emot gamla gubbar eller gamla skogsgubbar...
Senast redigerad av winterpuppy ons 17 nov 2021, 21:42, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

tallen100  
#735407 Den man som inte uppskattar vackra kvinnor, var dom nu än håller till, är förmodligen lagd åt andra hållet. 🤣

Fast dom flesta säger eller visar det aldrig för damerna,
Och då borde det inte vara ett problem, för tänka och tycka i det tysta får väl folk göra, än iaf?

Så jag tror att alla tappra riddare i tråden som går i taket över frågan kan slappna av och sova gott.
Det var nog bara en lite kryddad undran om det mestadels är gubbar I "skogen."
Senast redigerad av tallen100 ons 17 nov 2021, 21:49, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

winterpuppy  
#735408
tallen100 skrev:Den man som inte uppskattar vackra kvinnor, var dom nu än håller till, är förmodligen lagd åt andra hållet. 🤣

Fast dom flesta säger eller visar det aldrig för damerna,
Och då borde det inte vara ett problem, för tänka och tycka i det tysta får väl folk göra, än iaf?

Så jag tror att alla tappra riddare i tråden som går i taket över frågan kan slappna av och sova gott.
Snart försvinner orden han/hon, honom/henne... time is ticking... 🤣

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

Höglandserik  
#735565
winterpuppy skrev:
Höglandserik skrev:Problemet är att du objektifierar kvinnor eftersom du vill jobba med dem för att de är vackra att titta på (underförstått: du vill ligga med dem) och inte för att de är duktiga på sitt arbete. Du har troligtvis bott under en sten de senaste 10 åren om du tycker det är en oproblematisk ståndpunkt.
Kära nån.... hur kan det spirra så långt i folks huvuden?? letar ni efter nått "avvikande" eller är det per automatik avvikande så fort man nämner ordet "kvinna"?

Skit i orden "gamla gubbar" och "vackra kvinnor", försökte bara vara lite "rolig"... poängen var... kommer arbetet bestå av igen "gamla gubbar" (lite komiskt), Rolf, Ulf, Olle, Ola etc.? så som man ofta tänker sig att skogsbranschen ser ut, eller... är det blandat som i övriga samhället?

Och nej... jag har inget emot gamla gubbar eller gamla skogsgubbar...


Mycket oklart varför du undrar. Om du inte har något emot gubbar, vad är då grejen? Men ett rakt svar på din fråga: Nej, det jobbar inte så många kvinnor i skogsbranschen och anledningen till det är att jargongen som du kör med är ganska vanlig. Tyvärr.

Avatar Fallback

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

tallen100  
#735569 Inte vet jag, men frågan i sej är väl knappast konstig?!
Vissa vill jobba ensamma, medan andra vill ha folk omkring sej, vissa vissa föredrar gubbar, andra kvinnor, och andra vill ha blandat.
Det är ju ett väldigt bekymmer för många att vissa yrken är mansdominerade, varför är det då så konstigt och fel om någon frågar om det bara är gubbar som jobbar i "skogen"?
Jo för ni har snöat in på att han skrev "vackra kvinnor"? 🤣

Avatar Fallback

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

jannee  
#735578 En kvinnas utseende avgörs ENDAST av betraktaren, sålunda gäller samma för män.
En enormt rik men ful kvinna kan bli riktigt vacker för rätt man, allt beror på vad man söker efter.
De som endast går efter det ytliga blir i vilket fall förr eller senare besvikna - alla förändras nämligen.

Användarvisningsbild

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

machonisti  
#735602 Jo jag vet, det syns i spegeln!

Användarvisningsbild

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

gimmy_cio  
#780325
winterpuppy skrev:Är skogsbranschen enbart full av gamla skogsgubbar? eller är det en del vackra kvinnor som kompenserar det hela?

Ingen trevlig miljö att enbart vistas bland gamla skogsgubbar tänker man...

Ingen emot "gamla skogsgubbar"... ni fattar! 🙃💪

Ärligt talat tror jag att det här inte är en kvinnas sak - skogsindustrin. En kvinna ska skapa hemkomfort, ta hand om sig själv och laga mat utsökt. För att göra rätter riktigt läckra och enkla kommer en airfryer alltid till undsättning - de bästa airfryers på marknaden som har sina egna egenskaper som gör dem unika.

Avatar Fallback

Re: Inga kvinnor i skogsbranschen?

jannee  
#780338 Håller fullt med ovan
En kvinna längre än 5 meter från spisen är på rymmen :!: :!:

Min har tyvärr varit på rymmen hela vår umgängestid :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).