Motorsåg och handhållet

Världens minsta sågverk?

8 inlägg 1555 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Världens minsta sågverk?

grönmossa  
#735036 Det här var en kul lösning för att snabbt kunna såga plank. En liten släde som man klämmer fast svärdet i och sen använder man en vanlig planka som guide. Skulle helt klart vara en smidig lösning om man behöver snickra ihop en landgång, ett vindskydd eller jakttorn nånstans i skogen. Hela sågverket får ju plats i ryggsäcken. 😀


Senast redigerad av grönmossa mån 15 nov 2021, 00:00, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

Williamm  
#735048
grönmossa skrev:Det här var en kul lösning för att snabbt kunna såga plank. En liten släde som man klämmer fast bladet i och sen använder man en vanlig planka som guide. Skulle helt klart vara en smidig lösning om man behöver snickra ihop en landgång, ett vindskydd eller jakttorn nånstans i skogen. Hela sågverket får ju plats i ryggsäcken. 😀

Svärdet..

Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

grönmossa  
#735056
Williamm skrev:Svärdet..


Du har en poäng...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

Williamm  
#735057 Annars tycker jag det är en smart idé. Så länge klämman inte släpper och man sågar i den.. Jag skulle föredra att borra hår i svärdet och bulta igenom.

Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

grönmossa  
#735058
Williamm skrev:Annars tycker jag det är en smart idé. Så länge klämman inte släpper och man sågar i den.. Jag skulle föredra att borra hår i svärdet och bulta igenom.


hål... 😉 🤣

   TS
Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

Williamm  
#735059
grönmossa skrev:
Williamm skrev:Annars tycker jag det är en smart idé. Så länge klämman inte släpper och man sågar i den.. Jag skulle föredra att borra hår i svärdet och bulta igenom.


hål... 😉 🤣

Ja. Det kan inte lossna lika lätt. Och om du gör det så är chansen mindre att du sätter kedjan i metall.

Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

grönmossa  
#735060
Williamm skrev:
grönmossa skrev:
Williamm skrev:Annars tycker jag det är en smart idé. Så länge klämman inte släpper och man sågar i den.. Jag skulle föredra att borra hår i svärdet och bulta igenom.


hål... 😉 🤣

Ja. Det kan inte lossna lika lätt. Och om du gör det så är chansen mindre att du sätter kedjan i metall.


Du missade att jag gav tillbaka? 😀
Du skrev nämligen hår.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Världens minsta sågverk?

Williamm  
#735084
grönmossa skrev:[
Du missade att jag gav tillbaka? 😀
Du skrev nämligen hår.


Aha! Då är det jämt! 😀

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).