ATV och UTV i skogen

Honda Fourtrax Rancher 2007

7 inlägg 2012 visningar 164 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Honda Fourtrax Rancher 2007

lv_101  
#734414 Vet inte om detta är rätt tråd, men frågor ändå. Jag har blivit erbjuden att ta över en Honda Fourtrax Rancher 2007. Den har gått utomlands för en hjälporganisation (inom EU) fram tills nu, den är oregistrerad, och saknar båda winch och drag. Men bara gått 500 timmar. Hur funkar en sån i kuperad skogsterräng ? Vad jag kan se på nätet så saknar dom diffspärrar och lågväxel ? Jag har inte sett maskinen än, inga bilder heller, den kommer till Sverige om några veckor. Om den är i bra skick, vad kan vara ett rimligt pris med tanke på att jag kommer behöva winch, drag och vill troligtvis också försöka regga den i Sverige (traktor) ?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Honda Fourtrax Rancher 2007

totte  
#734426 Bättre med en egen tråd för frågor och diskussion om modellen, så jag delade ditt inlägg.

Användarvisningsbild

Re: Honda Fourtrax Rancher 2007

Brakbrakaren  
#734435 Hej, kolla med Daniellundberg här på forumet han verkar köra och arbeta med en Honda dock en 2011 om man läser hans tråd.

Jag skulle inte betala stora summor för en maskin med osäkert förflutet. Dyra att laga. Dyrt att komplettera med utrustning. Kan vara billigare att köpa en komplett.

Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Honda Fourtrax Rancher 2007

daniellundberg  
#734439 Hejsan. Jag har som Brakbrakaren skriver en 2011 dock är det en foreman. Jag köpte den 2014 och har haft den i 7 år nu. Det enda jag bytt är startmotorn. Jag har servat den varje år på en firma som säljer Honda.
Honda är otroligt bra motorer, och de har en väldigt intressant koppling som gör att du får ut väldigt mycket effekt på hjulen jämfört med konkurenterna. Har inte kolla exakt på vad det är för en koppling men den fungerar väldigt bra. Min är bara tvåhjulsdriven med stel bakaxel. Ett år eller två senare blev foreman fyrhjulsdrivna. Min hade gått 70 timmar när jag köpte den och nu står den på drygt 300 timmar, så jag har inte kört så mycket med den.

Det är skitkul :-)
1636406040_img_20210320_151821.jpg

Avatar Fallback

Re: Honda Fourtrax Rancher 2007

Ent  
#734445 Det är knappast möjligt att få en oreggad hjuling traktorreggad i efterhand. Krävs väl intyg från tillverkaren, blinkers, släpvagnskontakt, och så ska man fixa hastighetsbegränsningen. Det är nog billigare och bättre med en färdig maskin.

Användarvisningsbild

Re: Honda Fourtrax Rancher 2007

lv_101  
#734465 Tacker för alla svar, det känns som att den skal vara mycket billig för att det skal vara lönt. Eller ha den som oreggad leksak på fastigheten om den är tillräckligt billig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Honda Fourtrax Rancher 2007

Ent  
#734472
lv_101 skrev:Tacker för alla svar, det känns som att den skal vara mycket billig för att det skal vara lönt. Eller ha den som oreggad leksak på fastigheten om den är tillräckligt billig.

Försök få en trafikförsäkring på den åtminstone, det kan inte kosta många kronor. Om man skadar sig själv när man använder den så är det en väldigt mycket högre ersättningsnivå på trafikförsäkringen jämfört med en olycksfallsförsäkring. Om man skulle vålla skada på annan person eller fordon med oförsäkrad hjuling gissar jag att man sitter illa till.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).