Motorsåg och handhållet

Husqvarna 357 XPG

4 inlägg 1475 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 357 XPG

Pinner  
#734322 Tjena!

Jag har några frågor om Husqvarna 357 XPG

På min 357:a har godset på ena vevhushalvan gått sönder ovanför startapparaten och även vid stoppreglaget/choken. Är det något som kan påverka sågen negativt ? Sågen går förövrigt jätte fint och låter helt friskt.

Vart kan jag få tag på en cylinderkåpa till ett bra pris ? Begagnat eller nytt spelar ingen roll, så länge kåpan inte är sprucken som min är.

Jag letar även efter en ny dekal till startapparaten. Jag har googlat och har visserligen hittat en dekal som säljs på Ebay, men jag hade helst köpt ifrån Sverige. Har ni några tips på vart jag kan köpa dekalen ?

Jag skulle behöva ett nytt svärd samt kedja. Jag har kikat lite på Husqvarna X- Force 15" svärd och Husqvarna X-Cut SP33G kedja. Vad har ni för erfarenheter med det svärdet och kedjan ? Bra eller dåligt ?

Finns det några andra svärd och kedjor som ni kan rekommendera ? Jag äger varken skog eller mark, alltså används sågen väldigt sällan för tillfället. Jag har endast använt sågen till att kapa upp lite ved vid ett tillfälle. Skärutrustningen behöver således inte vara den bästa på marknaden :-)

Sågen är tillverkad 2005, alltså sitter det original en automatisk dekompressionsventil som jag har läst ska strula. Det sitter en plugg där nu istället, så det problemet är löst. Men jag undrar om det finns andra saker som kan strula med just denna årsmodellen ?

Ha en bra dag! :-)



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 357 XPG

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734326 Dekal? 😀

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 357 XPG

MrOlsson  
#734334 Ser ut som på bilden att du har mellanvägg till insuget med inbyggd plastklammer. Om det är så kan man antingen frisera den man har och sätta en slangklammer, eller ännu bättre köpa den nyare modellen inklusive klammer i stål. Återförsäljare borde kunna ordna dekal och kåpa åt dig.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 357 XPG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734348 Jag skulle gärna vilja köpa autodekomt systemet om bu det är ersatt och pluggat.
Har en som bdhöver det på hyllan.

Den kommer suga in skit i hålen så täta dem är nog en bra ide.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).