Motorsåg och handhållet

stihl ms 192 c

22 inlägg 31271 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: stihl ms 192 c

Palakangas  
#504018 På min 192 blev jag tvungen att ta bort begränsningarna efter fem år. Den fick helt enkelt för lite bränsle.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl ms 192 c

totte  
#504034 Dags att kolla igenom bränsleslangar och filter.

Avatar Fallback

Re: stihl ms 192 c

Palakangas  
#504038
totte skrev:Dags att kolla igenom bränsleslangar och filter.

Det gjorde jag utan förbättring. Men när jag kunde justera lite mer så gick den bra igen.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms 192 c

totte  
#504103 OK, då kan du ha avlagringar i förgasaren så det stryper lite i munstyckena. Skruva nålarna i botten försiktigt ett par gånger och ut igen, det brukar kunna rensa i sätena.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms 192 c

Alexander91  
#734126 Hej jag lånar den här tråden om någon fortfarande läser här, jag har en ms192c som behöver lite underhåll. Är det nogon faktisk skillnad på motorn mellan t, c, tc osv...?
Det skiljer en del på priset iallafall

Avatar Fallback

Re: stihl ms 192 c

axwell  
#734132
Alexander91 skrev:Hej jag lånar den här tråden om någon fortfarande läser här, jag har en ms192c som behöver lite underhåll. Är det nogon faktisk skillnad på motorn mellan t, c, tc osv...?
Det skiljer en del på priset iallafall


C är det vanliga utförandet, dvs en såg med tvåhandsfattning.
T är en typ som en del arborister använder, en kort såg utan bakre handtaget.
Går att kapa med i trånga utrymmen men ingenting för amatörer eftersom olycksrisken är stor.

TC inom motorsågar känner jag inte till, många andra rena eller skitiga förkortningar.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms 192 c

Alexander91  
#734135 Tack för svar, då bör ju motordelar rimligtvis vara samma om det är utförndet som skiljer?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).