Traktorer och processorer

Valtra A75 hur bäst sno ström bak i hytten

5 inlägg 2464 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valtra A75 hur bäst sno ström bak i hytten

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#671155 På schaktbladet sitter det en 6/2-ventil och när man har 12 volt inkopplat på den (påslagen strömbrytare) så går det att justera bommen i sidled. Som standard snurrar man på bladet.
Monterade en däckskontakt från Jula (i brist på bättre) uppe på hydrauttagen där det fanns två hål att fästa i och sedan kabel i gummigenomföringen längst till höger under bakrutan.
Det finns plats för strömbrytare i panelen längst bak bredvid knappen till den bakåtriktade arbetsbelysningen.
Ingen åverkan på traktorn! 👍 😀

Men hur snor man ström (och jord) lättast (elegantast), räknar på 5 ampere? Tror det stod det eller knappt det på 6/2-ventilen.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra A75 hur bäst sno ström bak i hytten

Bert1  
#671167 Har du inte ett trepoligt strömuttag nere vid spaken till kraftuttaget som du kan ta ström ifrån?
Men glöm ej säkra av på nytt om du tar där ifrån

Avatar Fallback

Re: Valtra A75 hur bäst sno ström bak i hytten

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#671183
Bert1 skrev:Har du inte ett trepoligt strömuttag nere vid spaken till kraftuttaget som du kan ta ström ifrån?
Men glöm ej säkra av på nytt om du tar där ifrån

Det har du rätt i. Tackar! :-bd Var helt inne på knapparna och missade uttaget! :-o

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75 hur bäst sno ström bak i hytten

Amatörhuggare 62  
#671232 "Grisetrynet"🐽
Brukar man kalla,det uttaget 😀

Användarvisningsbild

Re: Valtra A75 hur bäst sno ström bak i hytten

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#733525 Jag lånar tråden lite, hittade en "lös" elkoppling i huset för främre blinkers och positionsljus, vad skall den vara till, och hur får man ström till den??
Någon som vet??

1635602035_20211030_143704.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).