Socialt (mer om oss)

Tar ni i hand?

25 inlägg 3389 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tar ni i hand?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#732527 Ja, det slutade man ju med. Har ni börjat igen? Har saknat det som hälsning, konstigt nog.

Idag hade vi besök av kollegor från Nederländerna, och de sträckte fram näven. Det var första gången på två år...



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

Fredrik Reuter  
#732528 Nej, faktiskt inte än. Brukar köra fist pump istället. Funkar förvånansvärt bra.

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

tallen100  
#732532 Nej, och kommer inte göra det så länge smittan härjar.
Men tyvärr så verkar många tro och tycka att faran är över...
Senast redigerad av tallen100 tor 21 okt 2021, 11:00, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

80-90  
#732533 Så ofta som möjligt!!

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

jannee  
#732535 Har sällan tagit i hand innan coronan och än mindre nu, man kan visa vördnad eller respekt utan detta tilltag.
Tycker den sed som bl.a förekommer i Thailand är betydligt trevligare.
För övrigt finns det väl knappt någon del på människan som är smutsigare än händerna - USCH

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

tallen100  
#732536
jannee skrev:För övrigt finns det väl knappt någon del på människan som är smutsigare än händerna - USCH

Jo jag kan komma på ett ställe som bör vara skitigare.. 😎

Annars håller jag med, har heller aldrig varit mycket för att ta i hand, funkar bra att hälsa ändå.
Så det är inget man saknar.

Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

Kenya Cane  
#732537 Självklart!

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

Amatörhuggare 62  
#732550 Ja bockar, lite artigt bara.
Går bra, tycker jag.

Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

Sedvall  
#732554 Jag har aldrig slutat, tycker det är fånigt att undvika det. Smittan kommer inte in den vägen i alla fall, däremot undviker jag att peta mig i ögon, näsa och så vidare när jag är bland folk.

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

tallen100  
#732557 Det är bara det att det är väldigt lätt hänt att fingrarna far upp till ögonen eller näsan om det kliar till, inte ens säkert att du tänker på det.
Jag spritar för övrigt händerna efter att tex varit på affären och tagit i saker som andra tagit i, så därför tar jag inte heller folk i hand.

Tycker faktisk det är skönt att slippa dom där handslagen, vad tjänar det egentligen till?
Man har väl en mun att tala med, den går det att förmedla mycket mer med än handen.

Huvudsaken är väl att de som inte vill skaka tass inte ska känna sej "tvingade". Sen får väl de som vill utsätta sej för onödiga risker göra det bäst de vill 🤓, för handslag klarar sej nog faktiskt alla utan.... 😉

Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

anersimyra  
#732565 Låt se, saknar jag att handhälsa..🤔 nä, inte ett dugg faktiskt. Jag har nog alltid tyckt att det har varit något ansträngande högtidligt över att gå runt och handhälsa på folk man inte känner överhuvudtaget..😕

Avatar Fallback

Re: Tar ni i hand?

nilsszzon  
#732569 Jag handhälsar vid beslut , tycker det är ett bra tecken på den slutgiltiga ” överenskommelsen” när man skakar hand
För övrigt så kan det kvitta , men just i affärer gillar jag det

Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#732571 Nä det har jag inte börjat med igen. Men drar inte undan om nån vill handhälsa.

Annars var det väl mest vid lite mer högtidliga tillfällen. Såsom första älgjaktsdagen. 😉

Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

dotcom  
#732572 Jag besvarar en handhälsning men tar inte eget initiativ till den.

Användarvisningsbild

Re: Tar ni i hand?

toker72  
#732578 Tycker det är skönt att slippa ta i hand men sträcker nån fram handen så får det väl gå an och det är inte på grund av rädsla för corona jag tycker helt enkelt det är onödigt med handhälsningar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).