lör 28 nov 2009, 09:26#73082
masterchief skrev:Varför har de inte dämpnig i hytten på E-serien?
Niveliring i all ära men, stötar och vibrationer knäcker skotarförare.
Bollade lite comfortline med Rottne när jag var nede på kursen på H8an.
De har fått kritik för att den slår igenom ibland....
Fick svaret att den är konstruerad så, slår den igenom kör du för fort, dvs ramen på maskin utsätts för brytningar den inte är konstruerad för...
Har kört båda för lite för att vara säker på vilken hytt ja gillar bäst, men just nu gillar ja faktist e hytten kör man som folk hinner hytten med att stå rakt väldigt bra å de blir ju oxå som en dämpning. Ja glömde bort att ja satt rakt hela tiden när ja körde den i skogen tills ja tittade på huven som for framåtillbaka hela tiden. Sen tror ja att medsvängningen skonar axlar och nacke för att man slipper sitta å hänga med huvudet när det rycker å knycker.
Skulle vara väldigt kul att sitta en vecka i båda för att jämföra, men de lär väl tyvärr inte hända.
Hoppas valmet hoppar på de nya komforttänket, men skulle tro att deras variant blir extra stora gummikuddar vid hyttinfästningen å tjockare skumgummi i stolen.
Smaken är som baken. Det är tur att de finns så många olika åsikter om allt å ingen har rätt(skulle vara att ja har rätt i sånna fall
) bara olika syn på saker å ting utan olika åsikter skulle nog inte de här forumet finnas å de vore ju synd.
Trägen vinner