Motorsåg och handhållet

Jonsered 535 Zylinder

5 inlägg 1405 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered 535 Zylinder

ThomasBx  
#731384 [quote]Hej ! Till min sida kort. Jag kommer från Österrike och har en liten gård hemma med mark och skog för eget bruk. Vi har främst Jonsered -sågar varav 5 x 535.
Min fråga är nu.
Får du en ny cylinder för den? (Hörde meteor men hittade ingenting)
Ursäkta min text. Det skrevs med Google Translate



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 Zylinder

Williamm  
#731387
ThomasBx skrev:
Hej ! Till min sida kort. Jag kommer från Österrike och har en liten gård hemma med mark och skog för eget bruk. Vi har främst Jonsered -sågar varav 5 x 535.
Min fråga är nu.
Får du en ny cylinder för den? (Hörde meteor men hittade ingenting)
Ursäkta min text. Det skrevs med Google Translate


Det är svårt med cylindrar till dem. Om det är så att din har skurit så tror jag att du kan hona den och byta kolv, om det nu går att få tar på kolv. Men det är klart värt att försöka få igång den, det är riktigt bra sågar.

Du kan skriva på tyska, jag förstår det bättre än vad gurrgle translate gör. Jag kan svar på tycka också senare i kväll med lite hjälp

Viele Grüsse William.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 Zylinder

Williamm  
#731390 Kolben und Zylinder gibt es in den USA bei ebay. Aber mit dem Versand wird es schwierig.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 Zylinder

ThomasBx  
#731420 Danke für die Schnelle Antwort. Ich hab gute 535 Sägen die keinen neuen Zylinder brauchen. Aber ich möchte eine 535 Jonsered Porten (Ported/Prepa). Dafür möchte ich aber keinen originalen Zylinder nehmen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 Zylinder

Williamm  
#731565 Okej.

Es wäre sicher möglich gewesen einen gebrauchten Original Zylinder für 535 zu finden.

Aber für Porten ist das eine andere Situation. Eas gibt keinen Kopie-Zylinder för die Jonsered 535 auf dem Markt.
Probire wie weit du mit dem Modifieren des Schalldämpfers kommst.

Sonst würde ich für das Porten die Husqvarna 346serien empfeln:
Husqvarna 346, 351, 353, 346NE
Jonsered 2147, 2149, 2152, 2153.

Die sind sehr angenehm beim Arbeiten. Und es ist leicht und günstig Ersatzteile und Zylinder för sie zu bekommen.

351/2149 haben die selben Transferöffnungen (tranfer ports) wie Jonsered535. Die anderen haben geschlossene.


Viele Grüsse
/Williamm.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).