Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

John Deere E-series

83 inlägg 34889 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

John Deere E-series

Ursus 385  
#72719 Finns det många entreprenörer som nappat på o köpa maskiner från e-serien?
I min region av landet vet jag ingen E-maskin som rullar än. Finns det några E-maskiner som rullar i Svedala än....



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

dalarna  
#72723 Rullade förbi en 1510e med flistugg utanför fönstret idag. Dom skulle ta det som låg efter vägverkets siktröjning längs vägen.

Bor utanför Mockfjärd i Dalarna kan tilläggas.

Användarvisningsbild

Re: John Deere E-series

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72741 Just 1510an har väl sålts en hel del...E-serien kom ju lite olägligt me lågkonjukturer o så..varit svårt att byta in maskiner o få nå vettiga pengar för dem nu...Har i krokarna finns det 3 st 1270E å några skotare vad ja vet..

Användarvisningsbild

Re: John Deere E-series

skogsjan695xl  
#72749 häromkring vet jag om en 1110E och sen vet jag en jämt innanför norska gränsen som har en 1210E en 1110E och en 1470E.
Sen kanske vi kommer byta skotare nästa år till en E modell.

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

_Espen  
#72757 Vi har en 1270E,og den går knallbra.

Användarvisningsbild

Re: John Deere E-series

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72815 Vi har en 1210E å den har då gått bra alla 250 tim som har hunnits med :wink:

Användarvisningsbild

Re: John Deere E-series

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72915 När en kompis hade första 1170 på test några veckor strulade nya datorn mycket....Han hade hört nu att de fortfarande var barnsjukdomar på den. Inget ni har märkt av ??

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

mrlynx  
#72977 Jag körde om en trailer mellan Umeå och Vännäs med en ny 1510e imorse på väg till jobbet.
Någon som vet vem som köpt den?

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

novis??  
#72991 har varit ett fel med back uppen men det ska vara åt gärdat :?:

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

dexter  
#72994 ja skulle vänta me att köpa E modellen så här tidigt, vänta 1-2 år. då har dom fått bort nästan alla barnsjukdomar. ska man köpa ny vid denna tid så är de nog bättre me en D modell.

här i skåne vet ja ingen E modell som snurrar. har bara sett en .4 och en ponsse hehe

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73013 Härikring finns det en 1070, två 1170, tre 1270 tror jag, två 1510, en 1210, varav en 1510 en 1210 och en 1170 går på en skola. Tror skördarna rullar på bra, har bara hört nån som haft lite strul med sensorer kring hyttsväng och nivellering.
1510orna har jag hört mycket rackel om... Givare och datorer och sånt.

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

novis??  
#73022
Valmet 890 skrev:Härikring finns det en 1070, två 1170, tre 1270 tror jag, två 1510, en 1210, varav en 1510 en 1210 och en 1170 går på en skola. Tror skördarna rullar på bra, har bara hört nån som haft lite strul med sensorer kring hyttsväng och nivellering.
1510orna har jag hört mycket rackel om... Givare och datorer och sånt.

:lol: har du hört nått om hur det är med.4nas rackel dom har visst inte blvi bättre än .3 :lol:

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73049 Det ska visst vara ett par e-skördare på väg ut här i södra hälsingland :roll: Fast jag har inte en susning om vilka som ska ha dom :grin:

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

T-Jack  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73052 1210E + 1270E på väg in

Avatar Fallback

Re: John Deere E-series

mrme  
#73059 Har oxå hört att e modellens datorproblem ska vara åtgärdade, men vette tusan om ja hört att valmets .4 fått sina problem åtgärdade.

Ja skulle köpa e modellen utan att oroa mej tror den blir grym, jobbar varje dag för att få sitta i en riktig traktor nästa gång de blir byte,inget ont om ponssen men för fy tusan för en valmet.
Skotaren blir en röd nästa gång den är påväg men den ska ja inte köra men 860in är en fin maskin men inte som deeren, gillade e skotaren de lilla ja kört å tror den nya hytten kommer att sätta press på övriga tillverkare att fixa en bättre hytt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).