Motorsåg och handhållet

Husqvarna 450e II startmekanism

2 inlägg 1375 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 450e II startmekanism

RogerJ  
#729243 Jag har en 450e II där startsnöret hänger sig (låser sig i utdraget läge) Måste lossa centrumskruven i startmekanismen för att få den att återgå. Felet är att nylonskivan som driver motorhjulet hoppar upp på ringen (upphöjningen på andra skivan) Detta hände första gången jag använde sågen 2015 men sedan dess har den startat bra utom nu. Nu hänger den sig hela tiden (2021) Sågen är extremt lite använd så det borde inte vara slitage dessutom hände det första gången när jag använde sågen. Jag ser det som en konstruktionsmiss. Undrar om man beställer nya skivor får man då likadana eller har Husqvarna modifierat konstruktionen? Om konstruktionen ser lika dan ut idag tänkte jag slipa ner ringen för då har skivan ingen ring att klättra upp på.
Tacksam för kommentarer.
1632720802_dsc_1494.jpg




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 450e II startmekanism

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729249 Det är inget ovanligt på dem med hjälpstart. Finns startkåpa att köpa utan detta vilket spar en del strul.

Jag tror det har mer med fjäder att göra. Retur fjädern brukar funka, Hjälpfjädern inte.
De bockar sig, går av o strular mycket..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).