Virkesmätning och Matrisfub

Skördarrapport

54 inlägg 19461 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skördarrapport

Milo  
#729171 Hör det till ovanligheterna att få ut skördar o skotar rapporter.
Forimp vägrar o lämna ut dom, sagt att vi får gå via domstol om vi ska ha ut dom. 🤬



   TS
Avatar Fallback

Re: Skördarrapport

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729185 Låter inte helt seriöst. 😀 Jorå man får ut dem. Men det kan fodras att man ställer sig i vägen när trailerbilen ska hämta skördaren.

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729188 Skulle INTE göra några affärer med forimp överhuvudtaget. Ryktet i bygden är inte det bästa.

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Milo  
#729190 Nej, har insett det nu 👎 LP

   TS
Avatar Fallback

Re: Skördarrapport

Axl  
#729191 Det är lite jobbigt att lämna ut skördarnota för man får nästan alltid svara på tusen frågor. Eller så är det för att det är frågvisa skogsägare som vill ha den… men att vägra låter inte som så bra kundvård.

Avatar Fallback

Re: Skördarrapport

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729192 Jag bad om skördarnotan dagen efter avverkningen nu i våras och fick den direkt som en pdf. Så ska det vara om det är seriösa entrepenörer. Jag hade inga frågor ang. den utan det var köparen som fick några frågor.

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Milo  
#729237
lfq skrev:Jag bad om skördarnotan dagen efter avverkningen nu i våras och fick den direkt som en pdf. Så ska det vara om det är seriösa entrepenörer. Jag hade inga frågor ang. den utan det var köparen som fick några frågor.

Ja inte trodde vi att att vi ska behöva gå till domstol för att få ut dom. Det känns framförallt inte seriöst och att dom har nåt att dölja.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skördarrapport

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729239 Det finns nog de som lämnar ut dem utan knussel men vill man säkert ha dem så får man göra tillägg i kontraktet. knutet till vite om de inte levereras.

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Milo  
#729242
busholle skrev:Det finns nog de som lämnar ut dem utan knussel men vill man säkert ha dem så får man göra tillägg i kontraktet. knutet till vite om de inte levereras.

Det är inte lätt att veta för en lekman, har förstått att det är mycket mygel.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skördarrapport

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729247 Mellanskog har också vägrat lämna ut dem.

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Milo  
#729248
Skogsola skrev:Mellanskog har också vägrat lämna ut dem.

Men är det meningen att det ska vara så, det är ju verkligen som gjort att föra skogsägare bakom ljuset. Har man rent mjöl i påsen så spelar det ju ingen roll.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Anton Holmström  
#729252
Milo skrev:... Forimp vägrar o lämna ut dom, sagt att vi får gå via domstol om vi ska ha ut dom. 🤬


Mycket riktigt kan det behövas domstol, men då Forimp riskerar dyra skadestånd så tror jag de kommer vilja undvika det.

Skördardata är personuppgifter och du har rätt att få ta del av dem enligt Dataskyddsförordningen/GDPR.

Skicka Forimp ett brev och säg att du med stöd av artikel 15 i dataskyddsförordningen vill ta del av skördardata. Du meddelar dem även att de enligt praxis ska leverera filerna inom en månad.

När/Om det går en månad, påminn dem och sedan några dagar senare så anmäler du dem och ärendet till imy.se

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Milo  
#729254
Anton Holmström skrev:
Milo skrev:... Forimp vägrar o lämna ut dom, sagt att vi får gå via domstol om vi ska ha ut dom. 🤬


Mycket riktigt kan det behövas domstol, men då Forimp riskerar dyra skadestånd så tror jag de kommer vilja undvika det.

Skördardata är personuppgifter och du har rätt att få ta del av dem enligt Dataskyddsförordningen/GDPR.

Skicka Forimp ett brev och säg att du med stöd av artikel 15 i dataskyddsförordningen vill ta del av skördardata. Du meddelar dem även att de enligt praxis ska leverera filerna inom en månad.

När/Om det går en månad, påminn dem och sedan några dagar senare så anmäler du dem och ärendet till imy.se

Tack,😊

   TS
Avatar Fallback

Re: Skördarrapport

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729262 ATL:s jurist håller inte med.

https://www.atl.nu/har-jag-ratt-att-fa- ... m-min-skog

Användarvisningsbild

Re: Skördarrapport

Milo  
#729263
Mangan skrev:ATL:s jurist håller inte med.

https://www.atl.nu/har-jag-ratt-att-fa- ... m-min-skog

Såg det, tycker det är fel då är marknaden öppen för så kallade fuskare

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).