Motorsåg och handhållet

Partner 410 justera mängd olja

4 inlägg 1392 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Partner 410 justera mängd olja

JerkaN  
#728692 Jag har en Partner som numer går riktigt bra (se annan tråd om startproblem, Partner 410 startproblem) men jag tycker att oljeförbrukningen är för hög. Jag får fylla på lika ofta som jag fyller på bensin. Med tanke på hur stor oljetanken är i förhållande till bensintanken på min kombidunk så borde det gå åt mindre olja än bensin. Dessutom är det riktigt kletigt inne i huset (vad det nu kan heta, där drevet sitter) och man får peta bort mycket klegg när man har loss det.

Har kollat på sprängskissen, men blir inte klokare för det. Och någon manual lyckas jag inte hitta. Någon som kan det här? Enda gången oljemängden skulle kunna vara lagom är när jag har på 18" svärdet när jag ska fälla en stor rackare.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner 410 justera mängd olja

johan eriksson  
#728696 Låter helt normalt, man brukar räkna med att fylla båda tankar samtidigt.
Och oljetanken på sågen är ungefär hälften så stor som bensintanken, så det brukar stämma mot kombidunken.

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 justera mängd olja

JerkaN  
#728699 Så det är bara att acceptera att det är kletigt inne i huset då. Ja, det är väl bättre så här än tvärtom.

Förresten, kan vilken olja man använder spela roll? Senast köpte jag Biltemas kedjeolja mineral. Vad rekommenderar ni?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner 410 justera mängd olja

Williamm  
#728701
JerkaN skrev:Så det är bara att acceptera att det är kletigt inne i huset då. Ja, det är väl bättre så här än tvärtom.

Förresten, kan vilken olja man använder spela roll? Senast köpte jag Biltemas kedjeolja mineral. Vad rekommenderar ni?

Mneral eller Raps. Testa raps, det geggar inte lika mycket.
(Vanlig matoljeraps från affären)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).