Traktorer och processorer

Problem med Valtra 6250 Hi

5 inlägg 3041 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med Valtra 6250 Hi

NIM  
#728656 Jag har en Valtra 6250 Hi med en Argro 350 där motorn stannade för några dagar sedan, den var då ej i arbete utan gick på lågt varv för att jag skulle kolla vinschen som krånglade.
Det verkade som om bränslet ej kom fram så jag har bytt bränslepump.
Nu kommer bränsle fram till insprutningspumpen då jag handpumpar.
Vid ett par tillfällen har den nu startat men bara gått 10-15 sekunder och sen stannat.
Någon som har en ide på vad felet kan vara?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Problem med Valtra 6250 Hi

Suneland  
#728658
NIM skrev:Jag har en Valtra 6250 Hi med en Argro 350 där motorn stannade för några dagar sedan, den var då ej i arbete utan gick på lågt varv för att jag skulle kolla vinschen som krånglade.
Det verkade som om bränslet ej kom fram så jag har bytt bränslepump.
Nu kommer bränsle fram till insprutningspumpen då jag handpumpar.
Vid ett par tillfällen har den nu startat men bara gått 10-15 sekunder och sen stannat.
Någon som har en ide på vad felet kan vara?


Kan vi förutsätta att du bytt bränslefilter samt rengjort eventuella silar o dyl? 😉

På gamla maskiner samt med sliten insprutningspump kan det räcka med luft i spridarrören men det ordnar sig oftast om man luftar ända framme vid spridarna.. denna är dock nyare och är mest troligt självluftande.

Användarvisningsbild

Re: Problem med Valtra 6250 Hi

Fredi  
#728675 Tar luft nånstans, vanligaste felet är den metallomspunna sugslangen från tanken. Ser bra ut på ytan men sprucken innanför. Lönar sig att byta den först om den ej är bytt och sedan kolla på annat.

Avatar Fallback

Re: Problem med Valtra 6250 Hi

NIM  
#728703 Traktorn är ca 20 år gammal.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med Valtra 6250 Hi

Fredi  
#733858
NIM skrev:Traktorn är ca 20 år gammal.


Har du hittat felet på traktorn ?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).