Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Scorpion

6 inlägg 4184 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Scorpion

calle336  
#72779 Nån som vet vem som har en scorpion till salu på blocket?? Han har inget tele nummer utsatt å svarar inte på mail.
Nån som har erfarenhet av dessa maskiner? Tycker de ser kanon ut.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Scorpion

swe#kipp  
#72799 låste nån Artikel i ATL skog för nått år sen om ett brödra par som körde med den sån !!
kommer dock inte ihåg så mycket mer än dom var väldigt nöjda och skulle köpa efterträdaren när kom !!

Användarvisningsbild

Re: Scorpion

halvproffs  
#72824 Han kanske fyllde år.

Avatar Fallback

Re: Scorpion

ace###  
#74022 Har alldrig kört en scorpion.. tyvärr

har däremot kört lite Logglander LL83b

det jag har funderat på när man tittar på/sitter i Scorpionen är att kranen sitter så nära hytten..undrar värkligen om detta är bra. det finns andra maskiner med andra lösningar (tex Logglandern och den tjekiska kopian som Novotny (eller vad det heter) saluför). det käns som att man får bättre överblick med kranen en bit i från sig om man säger så.

tycker du skall tänka på detta bara när du kollar på denna maskin.. annars verkar den kanon.. :wink:

Avatar Fallback

Re: Scorpion

calle336  
#74272 vad är det som skiljer logglander mot Novotnyn LVS 5. De ser ju exakt lika dana ut. Förrutom att den ena e blå och tillverkad i Tjekien??
Tillverkas inte Logglandern längre eller??

   TS
Avatar Fallback

Re: Scorpion

calle336  
#74933 Fick prisuppgifter på en beg Loglander. Den va iof som ny bara gått några hundra timmar, Men de skulle ha över miljonen för denna. Hur kan dessa maskiner vara så dyra. Man kan ju aldrig få ett sånt inköp att löna sig.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).