Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3277 inlägg 470201 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#726288 Brexit Export Losses to Food Industry

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#726362 Det här låter dramatiskt, och kan nog så vara, tänker på året 1867 som blev så kallt pga ett vulkanutbrott på andra sidan av jordklotet med mängder av stoft som hindrade solinstrålningen.
The Big Event Is Coming On //spännande i alla fall!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#726378 En sådan vulkan som det tyder på att den som nu är aktiv igen efter 800 år, kan vara aktiv i åratal.
Jag lägger in ett citat från wikipedia då det här kan bli något unikt för vår tid.
"The increase in lava flow is unusual, as eruption outputs typically decrease with time. Scientists from the University of Iceland hypothesize that there is a large magma reservoir deep under the volcano, not the typical smaller magma chamber associated with these kinds of eruptions that empty over a short time.[70] From the composition of the magma sampled, they also believe that there is a discrete vent feeding the main lava flow from a depth of 17–20 kilometres (11–12 mi) from the Earth's mantle, and may be of a more primitive kind than those previously observed.[71] The eruption may create a new shield volcano if it continues for long enough.[72] The formation of such volcano has not been studied before in real time, this eruption therefore offers insights into the working of the magmatic systems.[10]"

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#726909


Woop woop

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

machonisti  
#726921

Perfekt Erre!
Kontrar med Linkin.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#726922 Liking park får mig alltid att tänka på Transformers filmerna.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#726937

Woop woop

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

machonisti  
#726944

Joo, men en del dansar bättre!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#726950 Lite Air supply.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#727137 Jag lyssnar på kokande lava från flera små nya vulkaner som kommit till liv på Island under de senaste timmarna, det är ju något speciellt med Islands placering med kontnentalplattorna mellan amerika och europa de rör sig liksom oberoende av varandra i dess närhet, inte så fast mark där.
Jag kan verkligen rekomendera Island som ett resmål, jag och ca 8 vänner och bekanta gjorde ett flertal resor för ca 20 år sedan med inte så stor planering utan endast ca 4 dagar vid varje resmål och planerat som en något förlängd vanlig helg, Island var ett av målen, Jag tyckte färden från flygplatsen var som en resa på en annan planet med den lava täckta marken.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

anersimyra  
#727139
rokon skrev:Jag lyssnar på kokande lava från flera små nya vulkaner som kommit till liv på Island under de senaste timmarna, det är ju något speciellt med Islands placering med kontnentalplattorna mellan amerika och europa de rör sig liksom oberoende av varandra i dess närhet, inte så fast mark där.
Jag kan verkligen rekomendera Island som ett resmål, jag och ca 8 vänner och bekanta gjorde ett flertal resor för ca 20 år sedan med inte så stor planering utan endast ca 4 dagar vid varje resmål och planerat som en något förlängd vanlig helg, Island var ett av målen, Jag tyckte färden från flygplatsen var som en resa på en annan planet med den lava täckta marken.

Lavafältet mellan flygplatsen och Reykjavik var så otroligt gigantiskt stort att det nästan var obegripligt..😮

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#727637

Alizée - La Isla Bonita
Duktig på att både sjunga och dansa, dansar gör hon på klippet nedan

Alizée - Whenever, wherever
Det här är mycket bättre än svenska debattklimatet och klimatdebatten!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#727666 Ni kanske har märkt att jag har en viss förkärlek till vad det motsatta könet kan prestera, dvs kvinnor kan!
Och MC är inte så dumt det med!

Girl Beats Men at World Championship

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#727885 Danny B. Harvey & Annie Marie Lewis - "House of the Risin' Sun" från 8 sept i år

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#727888 Från min gamla hemkommun, Enduro Pre-ride Söderhamn SP1 del 1, en häftig bansträckning i skogen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).