Öppna kategorin

Grimsholm Alkylat..

15 inlägg 6460 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Grimsholm Alkylat..

Avslutat-02  
#668152 Är det någon som testat Grimsholm Alkylat?

Just nu får jag som återförsäljare köpa deras Alkylat för 15 kr litern inkl moms..
Minsta order är 200 L.. Alltså ett fat..

Men man vill ju veta hur bränslet är först... Eller?

Alkylat-bränsle : Grimsholm Green
https://www.grimsholm.com/index.php?mai ... x&cPath=68



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

Nyborg  
#668225 Finns ju tydligen enligt hemsidan på Granngården och Jula.... Får väl åka dit och köpa en dunk nån gång.

Avatar Fallback

Re: Grimsholm Alkylat..

Avslutat-02  
#668226 Ja...
Hade hoppats att någon testat...

Men det får nog bli så....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

Nyborg  
#668229 Hade inte ens hört talas om det... Jag brukar köpa Aspens på Granngården i 25-litersdunk, har aldrig sett nåt annat fabrikat där. Vet att Aspens bränsle funkar i mina sågar, kör ju inte jättemycket så vet inte hur snabbt jag skulle märka skillnaden. Kanske får prova i två olika sågar? Vad kan hända?

Avatar Fallback

Re: Grimsholm Alkylat..

Avslutat-02  
#668231 Det ska vi nog inte skriva om..
Men det är klart värt att testa..
För om sågen går och jag är nöjd då är även plånboken lycklig....
👍 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Grimsholm Alkylat..

Avslutat-02  
#668237 Ganska direkt skulle skillnaden märkas om det är någon skillnad...

Är det däremot ingen skillnad så är det bara priset man märker av.. Vilket är en positiv effekt...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

Nyborg  
#669307 Kollade nu på Granngårdens och Julas hemsidor men hittade inte nåt om detta! Varför skriver de att det finns där när det inte finns? 😮 😈😈

Avatar Fallback

Re: Grimsholm Alkylat..

Avslutat-02  
#669308 Skulle väl komma in nu i oktober vad jag förstod..

Spännande med annan Alkylat...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

Fredrik Reuter  
#669310 Det stod i pressmeddelandet från Grimsholm att alkylatprodukten var ett samarbete med Brenntag. I så fall så gissar jag att det kan vara en "brandad" version av ex: http://www.alkylatbensin.se/

Avatar Fallback

Re: Grimsholm Alkylat..

Amatörhuggare 62  
#669327
Fredrik Reuter skrev:Det stod i pressmeddelandet från Grimsholm att alkylatprodukten var ett samarbete med Brenntag. I så fall så gissar jag att det kan vara en "brandad" version av ex: http://www.alkylatbensin.se/


Brandad ,då är den rökskadad 😀 😀 😀
Sorry ja skojade,till det.🤕

Avatar Fallback

Re: Grimsholm Alkylat..

Avslutat-02  
#669328 Brenntag.
Kommer inte ihåg vem som hade deras Alkylat häromkring förr...
Den luktade lite... Men vet inte av några maskin skador.... Vad jag minns iallafall...

Ska bli kul att testa iallafall...
Kör på E85 nu så det kan ju inte vara värre...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#669407 Enligt databladet verkar oljan från Brenntag (eller Fred Holmberg?) vara avsedd för utombordare och uppfyller TC-W3: http://www.alkylatbensin.se/uploads/text85.pdf

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

Miche1  
#706809 Väcker liv i en gammal tråd men jag har sålt rätt mycket av den alkylat bensinen och ingen som bytt över har inte märkt någon skillnad alls förutom i plånboken.

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

Malmus  
#726319 Fortfarande ingen som har något negativt att säga om Grimsholm alkylat? Var handlar man det billigast som privatperson.
Jag tänker köra båten på det pga. lokala drivmedelkrav.

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Alkylat..

anersimyra  
#726354
Malmus skrev:Fortfarande ingen som har något negativt att säga om Grimsholm alkylat? Var handlar man det billigast som privatperson.
Jag tänker köra båten på det pga. lokala drivmedelkrav.

Oavsett vem som är importör av alkylatbränslen så måste bränslet uppfylla de tekniska kraven som anges i drivmedelslagen..👍🙂

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).