Motorsåg och handhållet

Såg film.

10 inlägg 1390 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Såg film.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725911 Fick denna skickad till mig och tyckte den var sevärd.
7900 och 500i i samma stock med samma svärd o kedja.




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Såg film.

Klyv Bixby  
#725913 Klart intressant. Ska titta på stor skärm strax 😇

Användarvisningsbild

Re: Såg film.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725919 Gillar när man testar med samma skärutrustning då ser man lättare skillnader.

Jag tror på 500'ans bränslesystem.
Det är framtiden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Såg film.

johan eriksson  
#725926 Jämför man dom på pappret så är de ganska lika, 7900 är på 78,5cc och 6,2hk, 500 är på 79,2cc och 6,8hk. Detta enligt tillverkarens specifikation. Kommer inte ihåg vikten på de nu.

Användarvisningsbild

Re: Såg film.

anersimyra  
#725981 Synd att han inte använde barkstödet när han kapade bara. Då tror jag nog att Dolmarn med sitt vrid hade piskat pungen av Sthilen.. 😀

Användarvisningsbild

Re: Såg film.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725987 Ja, det är inte omöjligt. Det hörs där var mer o plocka ur den.
Stihlen har jag inte erfarenhet nog att avgöra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Såg film.

anersimyra  
#725994
Den här torra hårda Asken är väl i ungefär samma diameter och nog tuggar det igenom snabbare om man är aktiv med barkstödet. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Såg film.

johan eriksson  
#726086 Det är grymt bra drag i 7900 👍
Enda som jag har lite svårt för med den är vibrationerna, lite mycket för vad mina händer trivs med, så det brukar bli att jag tar Jonsered 2171 eller Husqvarna 394 istället.

Användarvisningsbild

Re: Såg film.

anersimyra  
#726102
johan eriksson skrev:Det är grymt bra drag i 7900 👍
Enda som jag har lite svårt för med den är vibrationerna, lite mycket för vad mina händer trivs med, så det brukar bli att jag tar Jonsered 2171 eller Husqvarna 394 istället.

Min 7910 har inte alls några besvärande vibrationer..🤔 Har du för övrigt några uppgifter om Solo 681:an? Solon låter i vart fall riktigt gott men jag har ännu inte sågat med den.. 😀

Användarvisningsbild

Re: Såg film.

johan eriksson  
#726119 Resultatet av en snabb googling.

1630758170_fbec87df-8361-4adf-9710-c573a4e3ee0a.png


Angående vibrationer så är det ju som nämnts tidigare väldigt individuellt, och jag vet att jag är känslig i det fallet. Nyss passerat 40 och redan konstaterats med vibrationsskador i händerna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).