johan eriksson skrev:För kapmomenten i vissa grenar.
williamm skrev:@Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.
Joakim S skrev:williamm skrev:@Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.
Hmm🤔. Ska kolla på det. Den ser inte så kort ut på en bild jag har på telefonen.. Kan var så att det är på 61 med enkeltändning? 🤔
williamm skrev:Joakim S skrev:williamm skrev:@Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.
Hmm🤔. Ska kolla på det. Den ser inte så kort ut på en bild jag har på telefonen.. Kan var så att det är på 61 med enkeltändning? 🤔
Kan vara, men det ser lite tigt ut...
Joakim S skrev:Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken
williamm skrev:Joakim S skrev:Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken
Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.
Joakim S skrev:williamm skrev:Joakim S skrev:Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken
Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.
Jo, jag har experimenterat med det där också, lite svårt bara utan svets. Eller hur har du gjort?
williamm skrev:Joakim S skrev:williamm skrev:Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.
Jo, jag har experimenterat med det där också, lite svårt bara utan svets. Eller hur har du gjort?
Misslyckats och lagt det år sidan tills jag fatt det färdigt...