Motorsåg och handhållet

Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

1176 inlägg 62950 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#725763 Då trodde jag rätt. Jag har sett ett från hva som var likt. Och Cannon har ett som är ännu värre.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

tallen100  
#725776
johan eriksson skrev:För kapmomenten i vissa grenar.

ett svärd för kvistning 😉 🤣

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725783 För kapmoment i vissa tävlingsgrenar.
Menade Johan...

Kapa grenar kan man göra bra ändå.

Jag kan med ta ett par stycken...

Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

tallen100  
#725826 Kunde inte låta bli 😉

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725844 😀 👍

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#725877 @Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#725883
williamm skrev:@Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.

Hmm🤔. Ska kolla på det. Den ser inte så kort ut på en bild jag har på telefonen.. Kan var så att det är på 61 med enkeltändning? 🤔

   TS
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#725887
Joakim S skrev:
williamm skrev:@Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.

Hmm🤔. Ska kolla på det. Den ser inte så kort ut på en bild jag har på telefonen.. Kan var så att det är på 61 med enkeltändning? 🤔

Kan vara, men det ser lite tigt ut...

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#725978
williamm skrev:
Joakim S skrev:
williamm skrev:@Joakim S
Jag hörde nyss att om men sätter 272 cylinder på en 61 så blir tändtningskabeln för kort, ligger emot cylindern och bränns.

Hmm🤔. Ska kolla på det. Den ser inte så kort ut på en bild jag har på telefonen.. Kan var så att det är på 61 med enkeltändning? 🤔

Kan vara, men det ser lite tigt ut...

Har kollat nu. Inga problem.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#725979
Joakim S skrev:Har kollat nu. Inga problem.

Bra!

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#726008 Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken

   TS
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#726018
Joakim S skrev:Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken

Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#726022
williamm skrev:
Joakim S skrev:Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken

Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.

Jo, jag har experimenterat med det där också, lite svårt bara utan svets. Eller hur har du gjort?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#726029
Joakim S skrev:
williamm skrev:
Joakim S skrev:Hur fäster ni era gradskivor på veven? Har prövat med borrchuck, men vill inte dra åt för hårt, då jag inte vill paja gängorna,och då går det att vicka på chucken

Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.

Jo, jag har experimenterat med det där också, lite svårt bara utan svets. Eller hur har du gjort?

Misslyckats och lagt det åt sidan tills jag fått det färdigt...

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#726031
williamm skrev:
Joakim S skrev:
williamm skrev:Jag har gäng till svänghjulsmuttern på min. Men den passar kanske inte på alla sågar.

Jo, jag har experimenterat med det där också, lite svårt bara utan svets. Eller hur har du gjort?

Misslyckats och lagt det år sidan tills jag fatt det färdigt...

Okej. Jag ska posta om jag får något att fungera.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).