Öppna kategorin

Köptips vadsomhelst

1114 inlägg 305529 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725138 Tur de inte stod parkslide på den, då hade ni aldrig blitt av med den sen 😉

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#727839 För den som tror på Trico och använder så kan man nu köpa tio liter på granngården för 1085 + moms = 1356 kr.
Detta om man har konto med LRF rabatt, denna helgen 20%

(Råkade komma med ett Sthil måttband för 380 + moms, vet inte om det är bra pris, men jag behöver ett till, bra att ha som reserv.)

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#727867
Zixten skrev:För den som tror på Trico och använder så kan man nu köpa tio liter på granngården för 1085 + moms = 1356 kr.
Detta om man har konto med LRF rabatt, denna helgen 20%

@Zixten
Kollade du om dom hade fler fabrikat av växtskydd, utöver Trico?

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#727868
axwell skrev:
Zixten skrev:För den som tror på Trico och använder så kan man nu köpa tio liter på granngården för 1085 + moms = 1356 kr.
Detta om man har konto med LRF rabatt, denna helgen 20%

@Zixten
Kollade du om dom hade fler fabrikat av växtskydd, utöver Trico?


Nej, köpte via deras hemsida, var bara ute efter Trico så jag letade inte mer när jag hittade vad jag ville ha...

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

alias  
#727886
axwell skrev:
Zixten skrev:För den som tror på Trico och använder så kan man nu köpa tio liter på granngården för 1085 + moms = 1356 kr.
Detta om man har konto med LRF rabatt, denna helgen 20%

@Zixten
Kollade du om dom hade fler fabrikat av växtskydd, utöver Trico?


Om det är Arbinol B som du är ute efter så kommer det tyvärr inte tillbaka på butikshyllorna (en ingående ingrediens som vars godkännsnde har gått ut och som man inte kommer att förnya).

Blev rekommenderad Cervaroll som ersättare. Kan säkert funka bra som skydd, men det verkar lite omständligt att ha med sig borrmaskin och färgblandare ut till ungskogen.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#727912
alias skrev:Om det är Arbinol B som du är ute efter så kommer det tyvärr inte tillbaka på butikshyllorna (en ingående ingrediens som vars godkännsnde har gått ut och som man inte kommer att förnya).

Blev rekommenderad Cervaroll som ersättare. Kan säkert funka bra som skydd, men det verkar lite omständligt att ha med sig borrmaskin och färgblandare ut till ungskogen.

MVH

Nej det där med Arbinol B känner jag till, därför har jag i stället fastnat för Cervaroll.
Skulle vara enklast att köpa det på Granngården, får väl göra en tur till Birstaköpcenter nästa vecka.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

JensSkoog  
#731571 Kan inte låta bli att tipsa om en annons på "Finn", norska blocket.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =230745916

Om den inte dyker upp på skärmarna där i öst, så siterar jag:
HardVed gis bord mot felling av trær på bondegård
Gis bort
Osp og Eiketrær gratis, må felles. Ved kloning kan gjøres på plass.
Motorsag kan lånes.

Är bild också av ett bra stort träd.
Förvånas över erbjudandet om att motorsåg kan lånas :-ss

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#733613 Gårdsman har skickat e-post till mig om invigning i Jönköping.
Några av prylarna till bra priser, inkl moms om jag tyder det finstilta rätt.
https://indd.adobe.com/view/a2294b57-9e ... c6c9da885e

Kan Husq 550 vara den gamla modellen för 5000 kr inkl. ?

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Vardon  
#733616 Jag vet när jag köpte triobrake för 1,5! År sedab så fanns den inte som mkII troligen har den inte kommit.

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#733617 Stod med som ett fån o velade om jag skulle köpa med triobrake ellr en mkII för ett år sen, blev de senare

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

källefall8  
#733618 På bilden är det den gamla iaf. Dock föredrar jag den pga lägre vikt och den känns smidigare. Mk II är halvvägs till en 560 i mitt tycke.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Vardon  
#733659
gnisten83 skrev:Stod med som ett fån o velade om jag skulle köpa med triobrake ellr en mkII för ett år sen, blev de senare


Det var nog klokt men jag skulle ha triobrake och då fanns det bara den eller 435 typ att välja på

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#733667 Ville gärna med ha de, 346an har de och jag har gillat de.
Men ville ha den senaste versionen av 550 när jag ändå köpte nytt

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Erre  
#738398
1639113368_screenshot_20211210-061525.png

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738565 Finns en maskinhandlare som heter Staffare, dom har kampanj i deras butiker just nu.
Säljer trådlös LEDbelysning för släpkärror för 499 + Moms, om det är bra grejer detta så är ju priset ok.
Har inte riktigt känt till att detta funnits innan, men det är ju något som hade varit bra att ha ibland.
Så bor ni nära en av deras butiker så finns chansen nu....
Tyvärr så ligger deras butiker lite avsides till....
Luleå, Skellefteå, Timrå, Hudiksvall, Bollnäs, Storvik, Uppsala, Västerås, Stockholm

Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar