Motorsåg och handhållet

Köpa jonsered?

5 inlägg 1500 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa jonsered?

persve  
#723361 Hej.
Min lokala handlare har 3 jonseredmaskiner han säljer ut. En röjsåg CC2245 för 5530:- samt motorsågarna CS2240 och CS2245 för 2795:- respektive 3850:-. Är det nåt att satsa på?
//Per



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpa jonsered?

Williamm  
#723362
persve skrev:Hej.
Min lokala handlare har 3 jonseredmaskiner han säljer ut. En röjsåg CC2245 för 5530:- samt motorsågarna CS2240 och CS2245 för 2795:- respektive 3850:-. Är det nåt att satsa på?
//Per

Dom är inta sämre än motsvarande hva.

Jag tror att motsvarande hva är 440, 445 och röjsågen 545fr. Men jag är inte helt hundra.

Användarvisningsbild

Re: Köpa jonsered?

persve  
#723381 Det förstår jag. Men det är ett utgående märke så hur mycket lägre pris ska man betala? Lokal handlaren har ingen verkstad så kommer inte få börja sälja HVA.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa jonsered?

Williamm  
#723389
persve skrev:Det förstår jag. Men det är ett utgående märke så hur mycket lägre pris ska man betala? Lokal handlaren har ingen verkstad så kommer inte få börja sälja HVA.

Det vet jag inte.
Men personligen så tycker jag att dem inte blir värda mindre som såg bara för att det går ut. Om hva sluter med delar till dem eller inte vet jag ej. Men dem borde inte göra det.

Men priserna du skrev är kring halva mot motsvarande hva. Så det tycker jag låter bra.

Ps:
Jag har ingen erfarenhet av marknaden av nya sågar då jag bara köper beg och renoverar. Men jag skulle nog kunna tänka mig att betala mer för en jonse bara för att de försvinner från marknaden..

Avatar Fallback

Re: Köpa jonsered?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#723417 Köp röjsågen och känn glädjen över att föra det ärevördiga märkets fana vidare. Det är en kanonsåg. Det andra är hobbygrejor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).