Motorsåg och handhållet

Nu blir jag less.

53 inlägg 9091 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nu blir jag less.

leifa.k  
#721749 F..n, har ju en atv 250cc som jag byggde en mindre timmervagn till av det jag hade hemma. Skrev ju tidigare om när jag inte hittade 560:in, brytjärnet o huggarhjälmen. Vet inte om jag har någon diagnos pga ålder... 560:in är borta. Nu köper jag en ny såg och sen skall jag f..n sova med den, vad är Husqvarnas värsta? 592?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Williamm  
#721751
leifa.k skrev:F..n, har ju en atv 250cc som jag byggde en mindre timmervagn till av det jag hade hemma. Skrev ju tidigare om när jag inte hittade 560:in, brytjärnet o huggarhjälmen. Vet inte om jag har någon diagnos pga ålder... 560:in är borta. Nu köper jag en ny såg och sen skall jag f..n sova med den, vad är Husqvarnas värsta? 592?

Japp, 592.

Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721753 Tack William, då beställer jag en sådan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Joakim S  
#721755
leifa.k skrev:Tack William, då beställer jag en sådan.

Uppdatera oss gärna när du fått den, vad du tycker om den.

Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Williamm  
#721757
leifa.k skrev:Tack William, då beställer jag en sådan.

Men sedan har vi ju 500i också från Stihl.

Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721758 Vad är skillnaderna?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721759 Jag menar, jag jobbar inte i skogen yrkesmässigt, har Jonsered/Husqvarna som sågar. Har Stihl andra svärdsinfattningar tex? Har mängder med 13" kedjor till qvarna o Jonsered.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Williamm  
#721762 Jag tror att du kommer ha lika svårt att använda 13"hva/jonse kedja på en 592 som på en 500i.
500i har Stihls stora. Och 592 har hva stora.

Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721772 Jo, det förstår jag och det är inte avsikten. Det kommer att användas svärd o kedja avsett för sågen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721773 Nu är det beställt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Joakim S  
#721774
leifa.k skrev:Nu är det beställt.

Blev det en Husqvarna 592?

Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721776 Ja det blev det. Är ingen yrkeshuggare, så en lite tyngre såg gör mig inte så mycket, ser allt med veden som terapi och kroppsstärkande..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Joakim S  
#721778
leifa.k skrev:Ja det blev det. Är ingen yrkeshuggare, så en lite tyngre såg gör mig inte så mycket, ser allt med veden som terapi och kroppsstärkande..

Kul😊👍

Avatar Fallback

Re: Nu blir jag less.

leifa.k  
#721937 Blev skitglad när jag hittade sågen under taksparrarna på en plankhög i boden. Hade lyft upp den dit för att kunna backa in atv:n utan att skada sågen. Det är ju som så att jag ser något komma smygande, sätter ägg på kokning till frukost, medans jag väntar kommer jag på att jag kan göra det o det, då är äggena bortglömda.. Faan, tur att jag har en fru som håller koll, fast det blir lite jobbigt med påpekandena emellanåt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu blir jag less.

Williamm  
#721954
leifa.k skrev:Blev skitglad när jag hittade sågen under taksparrarna på en plankhög i boden. Hade lyft upp den dit för att kunna backa in atv:n utan att skada sågen. Det är ju som så att jag ser något komma smygande, sätter ägg på kokning till frukost, medans jag väntar kommer jag på att jag kan göra det o det, då är äggena bortglömda.. Faan, tur att jag har en fru som håller koll, fast det blir lite jobbigt med påpekandena emellanåt.

Tur, en 560 kan också behövas även om du har en 592.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).