Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744893 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#720314
johan eriksson skrev:Blev att prova ett par öl ikväll.

1626801641_459eefd7-890f-45d9-b9e8-9b775f4ddcf2.jpeg


1626801642_1e3d8a4e-a852-4851-8a89-0d17c68326c8.jpeg


Ser gräsliga ut. Var dom ätliga?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

johan eriksson  
#720323 Inter galactic tropical milkshake var god till att börja med, men fick en konstig besk smak på slutet och nästan lite hetta i munnen.
Den andra var bar smak med dig lite fort.
Båda bryggda av Brygghus 19 i Karlshamn.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Piraboin  
#720437 vikingamjöd å en snaps jallovina

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

johan eriksson  
#720464 Imorgon ska denna provas, doftar fantastiskt. Har 6st flaskor som väntar på mig, men fick detta prov idag.


Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

svempus  
#720674 Prövar denna öl i kväll och ser om den går att dricka från Örebro brygghus ab. Vilket den gör i mitt tycke smakar lite lätt av hallon inte som vanlig öl är i smak som jag inte gillar. För att vara en som normalt inte dricker öl så tycker jag denna var helt okej i smak men det är jag det.
Två andra fick smaka på den och gilla den inte för dom föredrar vanlig öl före smaksatt..

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

LiteNyfiken  
#720697 Syrlig öl är en avdelning för sig. En annan öl som jag tror att du tycker om är Oppigårds Raspberry sour.

Använder du dig av systembolagets hemsida eller av deras app och klickar på öl-syrlig öl, så hittar du mycket skoj. Kolla priset bara, en del kan landa på fel sida om hundralappen.

svempus skrev:Prövar denna öl i kväll och ser om den går att dricka från Örebro brygghus ab. Vilket den gör i mitt tycke smakar lite lätt av hallon inte som vanlig öl är i smak som jag inte gillar. För att vara en som normalt inte dricker öl så tycker jag denna var helt okej i smak men det är jag det.
Två andra fick smaka på den och gilla den inte för dom föredrar vanlig öl före smaksatt..

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

johan eriksson  
#720917 Orökt whisky, pressad lime och 7-up Zero.
Häll i tumbler glas 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Erre  
#721053 Oklart.

Men det var helt okej. Någon IPA

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

alias  
#721067
Erre skrev:Oklart.
1627324736_dsc_0185.jpg

Men det var helt okej. Någon IPA


Brukar det inte kallas för "ofiltrerat" istället för "oklart", när det ser så där grumligt ut i glaset? 😉

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Erre  
#721080 Jag hoppas att det lägger sig. 😉

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

alias  
#721086
Erre skrev:Jag hoppas att det lägger sig. 😉


När drycken väl har inmundigats så är ju klar eller grumlig vätska endast av akademiskt intresse.

Dock finns risken att man själv blir allt mindre klar i knoppen, och tyngden ökar i ögonlocken.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

tallen100  
#721094
Erre skrev:Oklart.
1627324736_dsc_0185.jpg

Men det var helt okej. Någon IPA

Skumt 🤭

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

svempus  
#721661 Ny bekantskap till mig smakar den lite svagt av gröna äpplen blir nog fler av dessa framöver..

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

johan eriksson  
#723594 Porter och en lite skvätt orökt whisky lagrad på ex bourbon fat.
En icke helt oäven kombination.


Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Erre  
#724253

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).