Trähantverk

Sågad furu behöver avyttras

8 inlägg 4620 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågad furu behöver avyttras

TorbjornWidell  
#720505 Hej,

Jag behöver lite input från Er. Hoppas att någon har en klok idé.

Jag har 48 kubikmeter sågad furu i olika dimensioner. Bredd på plankorna varierar från 120 -220 mm, där varje planka ligger kring 5,5-6 meter med en tjocklek på 28-50 mm. Kort och gott skall ca 200 kvm av den tjockare måttet sparas, resten behöver avyttras före den 16 augusti. Det har legat i en maskinhall väl skyddat från sol och regn. Hallen skall rivas och därför behöver detta bort.

Hur ska man sälja detta på bästa sätt?
Finns någon web-plattform där man har möjlighet att annonsera sågad trävara som vänder sig enbart till snickerier, eller den typen av hantverkare?

Tacksam för idéer.
//Torbjörn



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Sågad furu behöver avyttras

Bax  
#720506 Vart i Sverige?

Användarvisningsbild

Re: Sågad furu behöver avyttras

TorbjornWidell  
#720527 Linköping

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågad furu behöver avyttras

Flax12  
#720532 Hur ligger det? På strö, i paket? Kvalitén? Nåt eller några foton kan hjälpa.

Användarvisningsbild

Re: Sågad furu behöver avyttras

TorbjornWidell  
#720534 Ligger på strö, I ett paket 4x6x2(m). Kvalitet hög är väl det närmsta jag kan beskriva, men som sagt ca 200 m2 ska behållas.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågad furu behöver avyttras

TorbjornWidell  
#720535 Vi kommer att "sortera" högen, då vi ska behålla lite själva och då kan man även få lite bättre överblick. Med en närmre titt på bild som jag hade i telefonen, ser jag att en del som inte kommer hålla så högkvalitet. Som sagt i måndags kl 12 fick jag reda på att området skulle rivas. Tisdag kl12 var ett magasin på tre våningar från 1910 rivet. Det var första av tre byggnader....samma dag kl 14 hade alla maskiner som vi haft vinterförvarade flyttats....Jag har inte haft någon tid att reflektera. Min första tanke fram till idag har varit att behålla allt, då jag ska bygga till, men inser att det inte går att behålla mer än nödvändigt....

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågad furu behöver avyttras

Flax12  
#720539 Jaha ja det kan ju gå lite för fort ibland. Men en snabb annons på blocket om tid o plats och hopp om att fynda bra virke till bra pris, samtidigt som du får hjälp med att plocka ner och sortera. Ett förslag bara.

Användarvisningsbild

Re: Sågad furu behöver avyttras

TorbjornWidell  
#720540 Jo, det är nog ett ganska bra förslag....Fick tag i en idag som vill se närmare på det....det positiva med det är att det som vi inte blir av med fraktas bort gratis, då det rivs den 16:e :-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).