Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1810 inlägg 186039 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#719655 Tll en annan gång.
Hur klistrar jag in ?
Vore skoj å lära sig.
Man är ju så gammal.
Så man gått från telefon.
M nummerskiva.
Till nu Xcover 5 🙂

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Williamm  
#719657
Amatörhuggare 62 skrev:Tll en annan gång.
Hur klistrar jag in ?
Vore skoj å lära sig.
Man är ju så gammal.
Så man gått från telefon.
M nummerskiva.
Till nu Xcover 5 🙂

Det bör finnas en liten grön knapp som heter kopiera under vidion när den kommer upp. Kopiera där, och klistra in i inlägget.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

masyngel  
#719697 @Amatörhuggare 62

Det låter som bra grejer. Effekt saknas inte, du tömmer tanken innan du har blinkat ens... 😁
Gissar att den ger rätt mycket även på tomgång.

Jag hade 3x25 meter 50 mm slang och liknande munstycke. Minns ej vad stora pumpen ger, men lilla gav 250 liter. Hade även en ännu mindre som dock blev begravd vid ett jordras under ett oväder.

Detta blir nog väldigt bra men, man kan aldrig ha för mycket slang. Tro mig.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#719706 Hoppas man slipper skarpt läge.
Men bra att vara förberedd.
Å är ju högtryckspump.
Så bra till mycket, om man kört ner sig.
Å inte vill ha d fasttorkat.
Å som beredskap, när man kör m Ilsbon.
Jo är tomgång, som gäller. När man tömmer tanken. Å inte glömma locket. 😮 för då lär tanken bli som ett russin.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Williamm  
#719707
Amatörhuggare 62 skrev:Jo är tomgång, som gäller. När man tömmer tanken. Å inte glömma locket. 😮 för då lär tanken bli som ett russin.

Bara tanken på ett grönt jätterussin är roande 🤣 Tack för den!

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#719709 👍 😀 😀 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

johan eriksson  
#720022 Bytte kontakter på min Esab Scott idag, köpte den för några år sedan, provstartat den en gång innan och konstaterade att den inte ville lämna någon ström, orkade knappt hålla igång en 2,5mm pinne även med vredet på fullt.
Anade dåliga dioder eller spänningsfall, sen har den blivit stående bara. Behöver svetsa lite nu där jag inte har ström och kom att tänka på den, kontakter hade jag beställt härom året, och nu blev de bytta. Går som en dröm nu att svetsa med, möjligen man skulle hitta en bättre ljuddämpare till den med.

https://youtube.com/shorts/eTeWqMLR5dM?feature=share

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#720050 Stångats lite med B30 i eftermiddag, kabeln till slå till startmotorn hade lossnat och sen hade visst ett par ventiler fastnat nere.
Behöver nog lite nya tändkablar med, mössen har tuggat endel och fick ingen gnista genom fördelaren…

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Elmhult  
#720052
johan eriksson skrev:Bytte kontakter på min Esab Scott idag, köpte den för några år sedan, provstartat den en gång innan och konstaterade att den inte ville lämna någon ström, orkade knappt hålla igång en 2,5mm pinne även med vredet på fullt.
Anade dåliga dioder eller spänningsfall, sen har den blivit stående bara. Behöver svetsa lite nu där jag inte har ström och kom att tänka på den, kontakter hade jag beställt härom året, och nu blev de bytta. Går som en dröm nu att svetsa med, möjligen man skulle hitta en bättre ljuddämpare till den med.

https://youtube.com/shorts/eTeWqMLR5dM?feature=share


Nämen shit va smidigt!😲 Inser nu att jag också behöver en sån svets!! 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

johan eriksson  
#720055 Ja visst är den smidig, väger ju bara 39kg. Och drar ju inte så mycket soppa heller.
Men den är ju inte värre än de större omformarna med 2t ILO eller VW 1600 motor.

Och för rep i fält är det bra att kunna ta med sig den, vinkelslip finns ju batterimaskin idag. Men jag har planer på en traktordriven kompressor och göra upphängning till svetsen på den med, så kan man ju klara sig ganska bra sen.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Camaro1969  
#720106 tog och penselrenoverade lite..

plockat lös hjulet, målat framaxeln samt fälg och återmonterat.

färg gör rätt mycket... känns som man måste fortsätta :D

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#720108 Har man sagt A får man säga B 😉

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Camaro1969  
#720111
gnisten83 skrev:Har man sagt A får man säga B 😉


jo jag har bara gjort ena sidan :D hahaha

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Bert1  
#720277 Lite service bla

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Piraboin  
#720288 byggt om en gammal sjösättningsvagn som jag fick av en kompis till alt i allo vagn i huvudsak kommer vi att köra växthus avfall på den till komposten
före

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).