Socialt (mer om oss)

efterlysning

249 inlägg 72239 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#704588 @Dank
Vad har du för dig?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#705119 @Hema

Dags för lite inlägg va?
Du är saknad.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#705649
Erre skrev:@Dank
Vad har du för dig?

Tja, det blir inte alltid som man tänkt!
Planen var att vara lite i skogen i höstas och under vintern, men ödet ville annorlunda.
Värmepumpshaveri, bilhaveri på BÅDA våra bilar samtidigt samt annat smått tråkigt och sen Corona som grädde på moset!
Ledigheten i höstas och under jul och nyår är ju inget att tänka tillbaks på och lägga på minnet.
Jaja, det går ju att köpa sig fri från vissa problem som ex. ny värmepump och ny bil men Corona låter sig inte köpas fri från. Ska inte klaga då man slapp ligga på sjukhus men det var ingen dans på rosor om man säger så.

Hur som, nya tag!
Solen lyser och det är fredag.

Trevlig helg allihop!

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#705735 Uaaa.
Lät inge vidare @Dank

Men kul att höra ifrån dig.
Och som sagt. Tur att det inte blev värre i coronan.
Resten löser sig. 👍
Skogen står kvar.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

totte  
#705748 Nä, lät inget vidare. Är väl att hoppas och tro att nu kan det väl bara gå uppåt. Välkommen åter!

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

sundelius  
#705762 Vi hoppas på en bra vår och sommar för dig Dank

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#713712 @blivande snickare

Vad har du för dig förutom å köra timmerbil?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#719479 @fendt311
Vad har du för dig?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

fendt311  
#719490 Hej på er alla. Har haft lite mycket att göra. Övertid varenda helg på jobbet. Senaste månaderna. Men det må så vara. Jobbigast har varit att min kära pappa. Har glidit in i demens och Parkinson totalt. Eftersom min mamma inte längre klarade av situationen. Har vi blivit tvungna att ordna en permanent plats på demens boende. Det gick inte längre med avlastning boende en vecka i månaden. Så det blev lite mycket med telefon samtal, disskution (bråk) med kommunen. Vi har haft tur efter krav på kommun. Fick ett boende nära min mamma. Så att hon kan besöka pappa på gång avstånd. Så det har varit flytt av lite möbler mm. Så att pappa skulle känna sig hemma stadd. I det nya boendet. Tyngst har det nog varit för mig. Eftersom det känns som jag sviker min pappa. In på en institution. Jag har haft svårt att erkänna att pappa är i så stort vård behov. Försöker att hälsa på så fort man har en ledig stund. Samtidigt som man nästan tvekar med besöken. Kommer han i dag att mumla. Knappt ohörbart, med tårar i ögonen. Jag vill hem. Det gör att sociala medier får stå tillbaka.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Boman  
#719494 Det är inte lätt när ens när och kära blir gammal. Men det är inte så många som tar sitt ansvar som du gör dom flesta lägger över allt på kommunen. Sen kompensera dom sitt dåliga samvete med extra fina blommor på begravningen. Gött att höra att det fortfarande finns nån mer som tar lite ansvar 👍

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

JensSkoog  
#719500 Gott att höra från dig igen, @fendt311 :ymhug:
Det är alltid svårt när någon som har varit där alltid för dig, tappar
bort en del av sig själv.Har varit där med min morsa, och det var
en hård tid när hon som alltid hade varit själva kraften, låg där på
sjukhemmet och inte visste säkert vart hon var eller varför hon var där.
Du är i mina tankar, goda forumvän :ymhug:

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#719501 Tungt och ledsamt fendt311 😞
Lider med dig.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

fendt311  
#719615 Tack för allt stöd kära vänner. Nu till någonting trevligare. Äntligen hemkommen från jobbet i kväll. Nu är det sex veckors semester. Eller en del jobb som fått stå tillbaka. Under dessa månader. Fast det känns skönt med lite egen tid för mig själv. Nu ska jag ta mig en stänkare. Blir en 12 årig Glenfiddich. 😊

Avatar Fallback

Re: efterlysning

Icegrip  
#719618 Tråkigt att höra fendt311. Min mormor och morfar var med om liknande situation. Låter som du fått det ordnat till de bästa möjliga.

Snart kommer kyligare väder och då kanske du kan ta fram röjsågen. 🙂 🌲

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Älgfoderodlare  
#721975 Är det någon som har en aning vem / vad som kan dölja sig bakom inloggningarna "Google" o " Pinterest" på SFo o varför dom är "skuggade" ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).