Traktorer och processorer

John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

9 inlägg 3254 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

Gråben  
#718751 Hej! Vet inte mkt om traktorer egentligen… mest att jag behöver en. Vet om en 5820 2004 med 7000 Tim , ”parkdäck” , frontlastare med skopa , sandspridare ( har antagligen gått som fastighetstraktor el liknande?). Ska va hyfsad i skicket , men vad ska jag kolla efter? Den har säkert vart med om saltiga vägar med tanke på sandspridaren? Begärt pris 210,000 + m

Jag ska ha den som gårdstraktor o ploga med, dra lite kärror , lyfta saker…
Billigt, dyrt? Normalt pris? Uppskattar lite hjälp innan jag åker o kollar 👌



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

Bert1  
#718758 Parkdäcken är väl kanske inte så bra förutom att inte lämna spår i gräsmattan

Användarvisningsbild

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

Gråben  
#718768 Nej det är ju till o med jag införstådd med. Men är väl rätt ”billigt” o byta?

   TS
Användarvisningsbild

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

Bert1  
#718770 Nja utan å veta dimension så 5-10000/st
Men inte säkert du kan använda fälgarna

Användarvisningsbild

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

JohannesG  
#718771
Gråben skrev:Nej det är ju till o med jag införstådd med. Men är väl rätt ”billigt” o byta?

Det beror ju på vad du anser vara billigt. Räkna med minst 15-20 000kr + moms för nya däck runt om på den traktorn med 13.6-24" fram och 16.9-34" bak.

Har ingen erfarenhet av aktuell traktor så kan tyvärr inte hjälpa till med övriga frågor.

Avatar Fallback

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

macke  
#718786 Ploga? Är det ploga snö eller åker ? Ska du inte köra jordbearbetning så behöver du inte ha så bråttom att byta däck. Snöröjning funkar industidäcken väldigt bra till.

Avatar Fallback

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

alias  
#718789
macke skrev:Ploga? Är det ploga snö eller åker ? Ska du inte köra jordbearbetning så behöver du inte ha så bråttom att byta däck. Snöröjning funkar industidäcken väldigt bra till.


Snö=ploga
Åker=plöja

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

Bert1  
#718793
macke skrev:Ploga? Är det ploga snö eller åker ? Ska du inte köra jordbearbetning så behöver du inte ha så bråttom att byta däck. Snöröjning funkar industidäcken väldigt bra till.

Jag tänkte såna där ballongdäck dom brukar ha på golfbanor när han skrev parkdäck

Användarvisningsbild

Re: John deere 5820. Bra traktor? Fel o leta efter?

Gråben  
#718809 Ploga grusväg, dra flakväxlare. Typ sånt

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).