tis 22 jun 2021, 14:34#716987
Jag ser detta personligen.
Kunder kom hit o ville ha hjälp med produkter de köpt på internet och varuhus med enkelt avhjälpta fel som skulle rättats till innan försäljning. Istället kostade en massa pengar.
De diskusioner går ut på att skylla på nån.
Märket, moddellen, inköpsställe, till o med mig som inte haft del i det får på fan...
Så jag tröttnade o hänvisade till inköpsställe.
Märket förlorar massor på detta. Även distrobutör, kund och jag med förlorar mycket på detta.
Som sagt, ser det dagligen.
Nu srider det sig lite så de kommer hit med lådor för uppstart och leverans service i den mån jag kan. Uppdateringar blir det inte o jag har dålig koll på vissa märkens uppdateringar så det får bli så gott det går.
Det brukar betala sig rätt fort.
Vissa åtf är duktiga andra mindre bra men alla säljer nytt ändå.
Nonkan.
Husqvarnas produkter säljs i varuhus och på internet. Det är låd försäljning med få undantag precis som paralell import med allt vad det drar med sig.
Det de vinner i försäljning förlorar de snabbt i rykte o marnadsandelar.