Motorsåg och handhållet

Jonsered Raket

5 inlägg 1502 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered Raket

Micke08  
#716588 Hejsan. Har en gammal raket med +50 år på nacken. Det är Iggesunds Bruk som har haft den från början att "hugga timmer" med innan det gick in i massafabriken. Den går o varvar utav hel..te hur stark som helst tom värre en den Stihl MS251 ( inte en värsting såg men den gör sitt jobb och 45 år yngre) Dock tyngre o klumpigare ska väl medges. Tillbaka till Raketen. Jag vill så gärna renovera upp raketen och letar efter ett svärd som kan passa. Sågen drar snett (kedjan är ny). Nu sitter det ett väldigt kort svärd men har inga bekymmer med ett längre. Så min fråga är finns det någon som ni kan tipsa om som sitter på reservdelar till denna antika best :-) ? Tack på förhand. Mvh Micke



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered Raket

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#716612 Alla Jonsereds såg hette Raket. Jonsereds Raketer var väldans bra sågar tycker jag.
Vet du vilken modell du har? Serienummer?

Användarvisningsbild

Re: Jonsered Raket

Micke08  
#716613 Japp så var det, Nej det har jag inte men ska försöka kika på det. Den har ju varit med ett tag så slitage finns 😀 . Tack för svar och jag återkommer. Mvh Micke

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered Raket

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#716615 Nån bild o nummer så reder det nog ut sig.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered Raket

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#716618 Du kan ju kolla i modell biblioteket på samlar forumet: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... m.php?f=19

I kombination med chainsaw collectors corner ger det ofta en bra start.
http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/G ... pand=70#70

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).