Verkstan

Låsbricka?

21 inlägg 3946 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Låsbricka?

Järnoxen  
#715404 Jag får väl ge en uppdatering om vad som händer för närvarande, till att börja med så har jag lite dåligt samvete för att inte ha svarat på ett tag men jag har haft lite mycket för mig på sista tiden.

Jag är mycket tacksam för alla erbjudanden om hjälp med tillverkning av en bricka samt alla andra tips som jag har fått 🙂

Jag tittar för närvarande på andra alternativ som går att lösa lite snabbare men om det inte går så hör jag av mig.

Vagnen behövs egentligen på fredag (till skolavslutning) eller inte det närmaste året, så jag ska höra med några svetskunniga i trakten innan jag försöker med något annat.

Återigen ett stort tack för alla erbjudanden och tips!

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Låsbricka? Lösning funnen!

Järnoxen  
#715423 Ännu en uppdatering: Medan jag skrev det förra inlägget så fick jag en idé om hur jag skulle kunna lösa problemet. Så jag gick ut för att testa den lösningen och tog isär ett av de andra hjulen för att titta på om det kunde tänkas fungera. Gissa vad jag hittade där? Jo där satt utav någon outgrundlig anledning en extra bricka, just en sådan som saknades till det andra hjulet! :-o

Återigen ett stort tack till alla dem som har kommit med tips och erbjudanden, det betyder mycket för en galning som älskar gamla prylar som borde ha gått till skrot för länge sedan ^:)^

   TS
Användarvisningsbild

Re: Låsbricka?

totte  
#715476 Så bra att det löste sig 👍 . När du nu är en sån som gillar att hålla igång gamla grejor så skaffa dig en liten svets och lär dig svetsa. Det finns så mycket man kan fixa.

Användarvisningsbild

Re: Låsbricka?

Järnoxen  
#715657
totte skrev:Så bra att det löste sig 👍 . När du nu är en sån som gillar att hålla igång gamla grejor så skaffa dig en liten svets och lär dig svetsa. Det finns så mycket man kan fixa.

Det ska jag se till att göra så snart min småländska budget tillåter det :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Låsbricka?

totte  
#715682
Järnoxen skrev:Det ska jag se till att göra så snart min småländska budget tillåter det :D


Jag har två, och jag är smålänning 🤣

Avatar Fallback

Re: Låsbricka?

tallen100  
#715692
totte skrev:
Järnoxen skrev:Det ska jag se till att göra så snart min småländska budget tillåter det :D


Jag har två, och jag är smålänning 🤣

Jojo men det tog nog sin tid 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).