Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Rottne investerar för ökad volym

5 inlägg 4421 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne investerar för ökad volym

Torbjörn Johnsen  
#715193 Rottne berättar i ett pressmeddelande om omfattande expansions- och investeringsplaner. Målet är att tillverka 300 skogsmaskiner per år mot dagens knappa 200. En volymökning på mer än 50 procent!

För att nå dit ska båda anläggningarna i Rottne och Lenhovda byggas ut varav en ny stor hall på 1700 kvm ska stå färdig i mitten av 2022. Två nya bäddfräsar ska installeras och det kommer att ske en omfattande renodling av verksamhet och utveckling av internlogistiken.

Investeringarna kommer att leda till fler arbetstillfällen i både Lenhovda och Rottne. Verksamheten i Stensele berörs inte.

Positivt med utveckling av den svenska skogsmaskintillverkningen! Samtliga av de svenske (Komatsu, Eco Log och Rottne) satsar stort för tillfället.

Läs hela pressmeddelandet här:
https://news.cision.com/se/rottne-indus ... a,c3361424



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Rottne investerar för ökad volym

Tosca  
#715207 Frågade du om de ska göra en ny instegsmodell till @Fredrik Reuter, en batteridriven F2 borde väl passa till honom? 🙃

Användarvisningsbild

Re: Rottne investerar för ökad volym

Torbjörn Johnsen  
#715215 Ja, det måste jag kolla😂😂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne investerar för ökad volym

svampbob  
#715270 Har dom tappat en nolla? Man får inte mycket för 40 miljoner och det känns som att budgeten kommer att spricka.

Användarvisningsbild

Re: Rottne investerar för ökad volym

Torbjörn Johnsen  
#715274 Vi pratar Småland nu... 😎

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).