Tralsmo skrev:Jag har 460 nr2 å ja har inte märkt nån skillnad vare sej på gången eller bränsleförbrukning.
Men kan nog mycket väl va som föregående talare påstår att dom ändrar sej beroende på körsättet.
Det upplever ja alla fall på sågarna (me atotune). Ju hårdare man kör desto bättre går dom.
Hadde en 480 innan å den va lite starkare men inte alls lika bränslesnål.
Sture Andersson skrev:Bryter in här och ställer en fråga ,verkar som ni kan 460 ,köpte en ny härom dan ,hade en 450 förut .Finns det inget ställe att fylla i fett i växel framme vid klingan,hittar inget.
hfab skrev:Sture Andersson skrev:Bryter in här och ställer en fråga ,verkar som ni kan 460 ,köpte en ny härom dan ,hade en 450 förut .Finns det inget ställe att fylla i fett i växel framme vid klingan,hittar inget.
Du behöver inte smörja vinkelväxeln, den är permanent smord.
Bli inte förskräckt om vinkelväxeln låter styggt. Det är standard.
knaggen skrev:Alla sthilröjare har samma tändning och ungefär samma förgasare beroende på modell.
och troligen så är dom lika kassa och dom ändrar sig inte efter körsätt utan hur man ställer in dom från början med 90 sek med chock för att nolla minnet sedan 30 sek fullgas 30 sek tomgång och det gör man 5 gånger.och det enda sågen gör efter det är med magnet ventien som ger bränsle till sågen så det är inget hokus pokus med dom sågarna .
Men jag tycker dom är trötta .
Ent skrev:knaggen skrev:Alla sthilröjare har samma tändning och ungefär samma förgasare beroende på modell.
och troligen så är dom lika kassa och dom ändrar sig inte efter körsätt utan hur man ställer in dom från början med 90 sek med chock för att nolla minnet sedan 30 sek fullgas 30 sek tomgång och det gör man 5 gånger.och det enda sågen gör efter det är med magnet ventien som ger bränsle till sågen så det är inget hokus pokus med dom sågarna .
Men jag tycker dom är trötta .
Ursäkta trådkapningen, men kalibrerar man en 410 2020 på samma sätt, choke, fullgas, tomgång etc?