Verkstan

Handbroms ligger på...

3 inlägg 2230 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Handbroms ligger på...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714972 En bilfråga då. Besiktning upptäckte att handbromsen vänster inte fungerade. Vajern hade kärvat ihop och gått sönder på max åtdragning. Precis samma fel som för ett år sedan på andra sidan. Någon föreslog att jag skulle byta vänster också, men jag var för lat... 😤 Och eftersom även en spindelled måste bytas så ringde jag verkstan. Har inte tid.

Nå, nu ligger handbromsen på lite gran har jag upptäckt. Körde en 10 minuter och det blev ca 55 grader inne vid trumman. (dvs så varmt att man rycker ifrån sig fingret). Måste jag riva ner och plocka ur backarna, eller kan jag köra så två veckor?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Handbroms ligger på...

Erre  
#714976 Lyft upp hjulet.
Ta ett rejält dorn å slå några gånger på trumman. På olika ställen. Har du tur så gör vibrationerna jobbet och får det att lossna lite.

Kör du för länge med det å får riktig varmgång kan du sabba backarna.

Avatar Fallback

Re: Handbroms ligger på...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714987 Har haft av trumman och backarna och försökt dra i kabeln men den sitter fast. Rejält. Satte tillbaka alltihop för jag visste inte om man kunde ta bort hälften och köra med det så. Får inte bort alla delar för kabeln håller fast en del.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar