Skogsnyheter

Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

80 inlägg 20187 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Värmlänning  
#714648
Ahjelmer skrev:
Värmlänning skrev:Appen fungerar inte på android. Står ”Please install chrome stable 72 or later”
Jag har version 91…. 🤔


Hej Värmlänning
Kul att du provar! Vi känner inte till något generellt problem med android just nu. Våra utvecklare skulle vilja veta vad du har för telefon, androidversion mm. Enklast är om du skickar dina kontaktuppgifter till vår e-post: support@eremit.app så kontaktar vi dig för att hitta en lösning. 👍
// Axel Hjelmer, Eremit

Det är en ny samsung med senaste androiduppdateringen… läser man på google play recensioner verkar det vara fler som har problem

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Ahjelmer  
#714662
Värmlänning skrev:
Ahjelmer skrev:
Värmlänning skrev:Appen fungerar inte på android. Står ”Please install chrome stable 72 or later”
Jag har version 91…. 🤔


Hej Värmlänning
Kul att du provar! Vi känner inte till något generellt problem med android just nu. Våra utvecklare skulle vilja veta vad du har för telefon, androidversion mm. Enklast är om du skickar dina kontaktuppgifter till vår e-post: support@eremit.app så kontaktar vi dig för att hitta en lösning. 👍
// Axel Hjelmer, Eremit

Det är en ny samsung med senaste androiduppdateringen… läser man på google play recensioner verkar det vara fler som har problem


Hej
Jättebra att du notifierade oss på problemet! Vi har identifierat ett fel som påverkar vissa androidenheter och vi jobbar just nu med en lösning. Till dess kan man komma åt Eremit via webben, www.eremit.app
// Axel Hjelmer, Eremit

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

HannuRöj  
#714672 Går det att vara med i tjänsten utanför Sverige också?
Tar ca en timme åka hit från Åbo hamnen. 😉 Lite öst om Stockholm altså.

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Ahjelmer  
#714707
HannuRöj skrev:Går det att vara med i tjänsten utanför Sverige också?
Tar ca en timme åka hit från Åbo hamnen. 😉 Lite öst om Stockholm altså.


Hej Hannu
Intressant, och lite oväntad fråga, men visst, det är ju inte omöjligt .. jag behöver få lite mer information. Slå mig en signal så får vi prata.
//Axel Hjelmer , 070-213 23 55

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Ahjelmer  
#714710 Jag fick en fråga om nedskräpning i helgen och vi har fått den frågan från flera skogsägare tidigare.
Vi har hittills inte haft problem med nedskräpning från våra gäster. Min bild är att vår målgrupp har oerhört skötsamma och trevliga gäster. Sedan har man ju identifierat sig i och med bokning och betalning. Skulle någon mot all förmodan missköta sig så kommer man snabbt att ertappas, och uteslutas från plattformen.

Jag förstår att frågan kommer upp för jag har pratat med väldigt många markägare som fått ta emot mycket nedskräpning utmed sina vägar.
//Axel

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Granstorp  
#714726


Verkade som mina gäster trivdes trots att jag inte är riktigt färdig med platserna! När jag åkte förbi på kvällen satt dom vid elden och drack rödtjut! Vad som hände sen vill jag inte veta😂

Avatar Fallback

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

haltegarden  
#714746 Har varit inne och tittat på webben, hur ser man om det finns plats för mer än en husbil?

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Ahjelmer  
#714854
haltegarden skrev:Har varit inne och tittat på webben, hur ser man om det finns plats för mer än en husbil?


Hej Haltegarden
Man ser antal extraplatser när man är inne på platsens bokningssida , under "ta med en kompis".

Din fråga är mycket bra! Det är klart att vi borde visualisera det på ett bättre sätt.. jag tar med detta till våra utvecklare. Tack för bra input !

//Axel @ Eremit

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

HannuRöj  
#714880 Denna har nackdelar också. 🤔
Vägen är ett i mitt fall. Jag är ju bara en av delägarna.
Skogsbilvägar har byggt för skogsbruk och det händer att man måste stanna bilen och vänta tex tills timmerbilen har blivit färdigt lastat.
Den som måste då koppla bakväxeln är självklart husbilen, men tillräcktligt bra vändplats finns inte i närheten. Hur tror ni kunden reagerar. Hen har ju betalt att det går att köra direkt till platsen..
Vad annat måste man ta hänsyn?
Om man vill använda stället själv, den kanske är inte ledig..
Snötiderna..
.?.

Avatar Fallback

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Danskar´n  
#714901 Vet inte riktigt...Dessa platser är ju inte "top notch" campingplatser, med alla möjliga lyxförmåner, så viss förståelse från gästerna måste kunde förväntas...
Om man vill använda stället själv? Antigen så hyr man ut - eller så gör man inte...
Snö? Ut å röja, då för fan...hur svårt kan det va?

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

HannuRöj  
#714905 Ja, hoppas det, men visst stör skogsbruk och skogsmaskinerna naturturister.
Snöröjning är inte svårt, det måste man bara ta hänsyn som en av kostnader.
😉 Så även mitt i skogställen får inte vara för mitt i skogen.

Avatar Fallback

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Danskar´n  
#714909 Jag vet...på ena sidan vill man gärna tjäna lite extra på sina smultronställen - men på andra sidan vet vi ju hur vissa "natur-ister" kan ställa till det - inte alla som vet hur man ska bete sig, tyvärr... så fort man öppnar upp för vistelse, tror vissa att dom äger skogen...

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Granstorp  
#736697 Tänkte jag skulle sammanfatta min första säsong som uthyrare av ställplatser via Eremit. Har erbjudit två platser och totalt under säsongen har jag haft 18 bokningar. Gästerna har mest varit svenskar men även en tysk som stannade i över en vecka. Helt klart är att gästerna uppskattar det som vi andra kanske tar för givet. Tysken tyckte det var en häftig upplevelse att få se kalkning med helikopter på nära håll, han trodde först vi hade ett större byggprojekt på gång i byn😂.

Helt klart är att gästerna gillar att få vara ifred och uppleva tystnaden. Många tände en eld och var även ute och vandrade i omgivningen.

Kan inte säga att jag upplevt det som ansträngande att tillhandahålla ställplatserna. Mellan gästerna har jag naturligtvis kollat till platserna och vid behov fyllt på ved. Har jag varit hemma så har jag försökt att alltid hälsa på gästerna, alltid intressant att höra vad dom kommer ifrån.

Till nästa säsong funderar jag på att börja erbjuda fiske då det var flera gäster som frågade efter detta. En familj fick vara med när jag och barnen plockade upp kräftor och det uppskattades speciellt av gästernas barn.

Nedskräpning är ju alltid ett orosmoment men jag säga att jag inte funnit så mycket som en snus under hela säsongen!

Fick avräkningen från Eremit i dagarna och intäkten blev 6 545:- vilket kortsiktigt är betydligt bättre än min senaste gallring…

Avatar Fallback

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Axl  
#736731 @granstorp erbjuder du något mer än ved? El, vatten? Eller är det bara en plats att stå på?

Användarvisningsbild

Re: Nu kan skogsägare få betalt av campingsugna

Granstorp  
#736739 @Axl
Erbjuder ingen el, verkar som många idag har solpaneler som gör att dom klarar sig hyffsat under en kortare tid. Vid ena platsen finns en mindre "badhytt" som dom gärna lånar för att sitta och äta med utsikt över sjön. Finns även en flotte med möbler där många äter och även solar. Vid andra platsen byggde jag ett vindskydd som jag tänkt marknadsföra lite inför nästa säsong, var färdigt redan i somras men en större familj av bålgetingar han flytta in föra campinggästerna 😀

Verkar som dom flesta bunkrar upp med mat och dryck som ska räcka under sin vistelse. Den omtalade tysken fick brist på vatten så hans tank fyllde jag upp ur egen brunn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).