Öppna kategorin

Grimsholm Green

9 inlägg 6386 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Grimsholm Green

TrioBrake  
#714259 Hallå på er där ute!

Någon som testat kedjor/klingor från Grimsholm Green? Priserna är ju minst sagt, lite annorlunda kontra hos den traditionella ÅF 😉

Samt så såg jag att det fanns en lite äldre tråd här angående deras 2takt, är det någon som testat den också och kan ge ett utlåtande?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

Sune__  
#714280 Har inte köpt några grejer till skogen, däremot till robotklipparen.
Köpte 2 uppsättningar knivar till robomow och dessa var samtliga bara att kasta, gick knappt att få dit samt att det var obalans i alla 4.
Mindre än halva priset mot original och tyvärr märktes det.

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

Williamm  
#714281
TrioBrake skrev:Hallå på er där ute!

Någon som testat kedjor/klingor från Grimsholm Green? Priserna är ju minst sagt, lite annorlunda kontra hos den traditionella ÅF 😉

Samt så såg jag att det fanns en lite äldre tråd här angående deras 2takt, är det någon som testat den också och kan ge ett utlåtande?

Jag köpte ett 18" svärd av dem. Och den verkar ok, men kedja har jag inte testat för säkerhets skull...

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

TrioBrake  
#714290 Jag får isåfall offra mig för det stora och köpa mig nån kedja därifrån och testa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

Kraft  
#714422 Jag har provat deras röjklingor, dom är skänkta och slipade men med konstig filningvinkel så dom hugger. Så man behöver fila till dom, sen har dom gått riktigt bra. Priser gör ju att man inte blir ruinerad när man kör i sten.

Avatar Fallback

Re: Grimsholm Green

utgård  
#728817 Provade för första gången dessa klingor. Jag köpte den var 225 mm 1,6 mm tjock. Jag såg att den behövde filas direkt, verkar vara lite höknäbb redan från start. Filade 3 drag på varje tand och skränkte den. Körde en tank och den verkade vass och aggresiv nästan i klass med Strandklingan faktiskt, fast billigare.

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

Heavy_D  
#734013 Har provat svärd och kedja ihop med Stihl 462. Och kedja på Stihl 201.
Svärdet var tungt och sprack på tredje dagen i skogen. Kanske kan passa på "vedbacken"? Eller så hade jag bara otur och fick ett dåligt svärd? Pga vikten så provar jag inte igen.
Kedjorna har väl funkat ok, men upplever dom som ojämna i kvalitet.
Skulle jag beställa mer grejer från dom är det i så fall kedjor till den lilla sågen och ev prova kedja på en "mellan" såg.
Jag är inget proffs på något vis, möjligtvis kräsen.

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

anersimyra  
#734044 Grimsholmkedjor = stensågat direkt ur kartong..😁

Användarvisningsbild

Re: Grimsholm Green

svampbob  
#743404 Jag provade att köpa två Grimsholm skördarkedjor och har ikväll varit ute och provat. Den gick rätt bra direkt ur förpackningen men då den inte är försträckt så blev den efter ett par kubik väldigt ospänd då Keto aggregatet saknar automatspänning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).